Diskuzní fórum

Please to create posts and topics.

BV-modely s gumovým pohonem

PreviousPage 7 of 116Next

Ještě k zalétávání: pokud změníš těžiště,budeš muset zřejmě změnit i úhel nastavení,tedy polohu VOP vůči křídlu.

Sharku, to navíjedlo vypadá zajímavě. Jen mám pocit, že tahle koncepce s bočním držením a čelními zuby nebude na větší svazky ideální. Dokážu si ale představit na té duralové bočnici přišroubované 2 L profily které povedou osku a 2 kuželová kola.

PS.: Včera jsem dokončil bočnice. Jestli se zadaří, dneska se bude lepit trup dokupy.

Jasně že to není na větší průřezy, do větších průřezů taky netočíš tolik otáček. Jde mi o to, mít něco na P 30 a podobné, kde točíš 1500 a víc. To natáčedlo od KaP je sice 1:10 ale už na 6 nití je slabé a brzy bych ho zničil a mým velkým natáčedlem je to hrozná námaha-mám tam velkou kliku-,trvá to dlouho a nemám tam cit. Určitě by to šlo s bočním kolem,ale musel bych to vymyslet tak,aby to bylo co nejjednodušší.

Teoreticky stavím jak o život 😆

No, nakonec jsem tomu lepení včera moc nedal. Přišel jsem z práce vyšťavenej. Tak jsem aspoň z kartonu připravil šablony na lepení trupu (pomocné přepážky na zajištění kolmost) a zalepil 12 příček (aspoň to důkladně proschne).

K tomu navíjedlu. To moje stávající má sice menší převod 1:4,15, vzhledem ke krátké kličce tam ty otáčky "relativně" rychle nahroutíš (a počítadlo mě informuje, jinak bych to nespočítal). A to i u modelu P-30. Má poměrně kvalitní ozubení a plynulý chod (tedy až poté, co se otře barva z toho litého talířového kola). Lze-li Koutného Kometa považovat kromě jednoduché dvacetinky i za školní P-30, pak věz, že jsem natočení zvládl v pohodě.

No právě,když máš malou kliku,jde to v pohodě,zas se blbě natáčej velký průřezy.

Tušíce tenhle problém, začal jsem shánět něco "bytelnějšího".

Jinak, trup je hotový od kabiny po ocas, příčky přední části trupu si nechám na zítřek. Malé éro se lepí rychleji. Pevnost trupu v krutu zatím vypadá uspokojivě i s 3x3 podélníky (zatím je to to nejtužší, co jsem slepil).
Foto ze stavby trupu:
[img:a3e2648291]http://home.tiscali.cz/cz848738/IMG_0101.jpg[/img:a3e2648291]

Zdar Honzo, nakazil jsi mě slkopkama, že to létá málo lidí. Tak jsem hledal a teď vybírám. Na Plan pages jsem stáhl Lanzo's record holder, ale není k tomu žádný rozměr abych měl představu. Nemáš nahodou o něm něco víc? Jinak se mi líbí ještě Climber, taky s Plan pages. Mám na novou sezonu postaveného větroně a gumáka s pevnou vrtulí je to Australský rekordní z roku 1931 jmenuje se Valkyrie.

Emile,vypadá to dobře,jen tak dál. Konečně tady bude zas nějaký pěkný velký kabiňák! Jsem zvědav kolik to éro bude vážit. Tyhle konstrukce se mi prostě líbí. Asi se budu muset pustit do toho Duplexe.

Ahoj Zdeňku,to sis teda vybral, Lanzo má rozpětí 64" tj.1625,6mm,to bych asi spíš zkusil zmenšit na těch 70%,i tak to bude dost veliký. Zkus toho Gollywocka,nebo jeho deriváty, to je jednoduchý, rychle postavený,gumy tak akorát. Ale nechci tě odrazovat. Snažím se dokončit Slick Sticka,taky je na planpage a Gollywock je ve výrobě,takže já na sklopkách zapracoval.

O víkendu zkusím namotat gumy na Ellilu,abych konečně zjistil těžiště a přilepil pylon, jenže ještě musím upravit navlíkadlo a pár drobností abych tam tu gumu dostal.

PreviousPage 7 of 116Next