Diskuzní fórum

Please to create posts and topics.

BV-modely s gumovým pohonem

PreviousPage 8 of 116Next

Lanzo Rekord Holder: rozměr je na kolečku. Jsou to dva palce. Vlastním zvětšeninu na rozměr 1:1 rozpětí je 1570mm. Konzultoval jsem to s Rychardem Metzem i panem Marešem z Classic modelu, kteří ho také postavili, ale změnili profil na uchu - plynule ho snížili ke konci, což originál nemá. Já k němu mám i převodovku a motor 300 na kategorii elektrogumáků. Těď záleží na volnu a chuti ke stavbě. Nevím, zda-li to zrealizuju letos.
Petr

Tenhle Moffet Winner je taky pěkná a relativně jednoduchá sklopka,mám ho v dlouhodobém plánu.

http://www.theplanpage.com/Months/2402/2402.htm

Petře, na zvětšování plánů podle kol bych moc nesázel,u několika plánu jsem to zkoušel a rozměry vůbec neseděly. Ve všech seznamech plánů je tenhle Lanzo uveden s rozpětím 64",otázka zda je myšleno před zlomením do vzepětí,nebo až po. Ten plán mám stažený,ještě se na to podívám. Většinou musí sedět třeba hloubka křídla v celých palcích.
Ale jako gumák 1:1 je to i na mne moc veliký.

Dík za odpověď, já k tomu plánu tenkrát nic jiného nesehnal. A tím pádem je i na mne asi moc velkej, i když je moc zjímavej. No uvidíme.
Petr

Hanacku, Sharku,

schválně jsem se zkusil mrknout ohledně toho Record Holdera na [url]http://www.antiquemodeler.org/[/url], konkrétně na [url]http://www.antiquemodeler.org/adl/NewRubber/list.html[/url] a úplně přesně na [url]http://www.antiquemodeler.org/adl/NewRubber/page-14.html[/url]. Record Holder od Lanza je 5-tý odspoda, rozpětí je uvedeno 55 palců tj. 1,4 m. tj. je-li uvedeno 64 palců, pak s rozvinutými křídly.

U těch jednolistých sklopných vrtulí považuji za nejvetší vědu správně je dynamicky vyvážit (a na to bych nervy neměl).

K tomu zvětšování plánů. U některých z Internetu stažených plánů není jasné z čeho byly skenovány. I u okótovaných plánů, kde je uvedeno měřítko zmenšení je lepší vzít papír a překreslit. Naštěstí mám přístupnou poměrně solidní kopírku A3, kde se dá s kopií kouzlit, takže vím, že ty poloviční či čtvrtinové plány jsou nepřesné. Spolehnout na zvětšení pak může znamenat, že jedna půlka křídla bude o nějaký ten centimetr kratší. Sken jako plán lze použít tehdy, když je jasné, že skenovaná předloha byla 1:1. V té době se tak nějak předpokládalo, že zvětšená kopie nepůjde udělat na každém rohu v copycentru za pár šupů, ale že se poctivě překreslí. Některé plány jsou tedy co do přesnosti spíš náčrtky.

PS.: Sharku, jak tak koukám, nakonec ani nebudeš muset ty tvoje naplánovaný éra lepit, my ti je tady na fóru slepíme 😆 .

Zdar, to já jenom sonduji co si postavit. Ještě jsem se nerozhodl.Na myšlenku postavit něco tak velkého mě přivedl dar vrtulí od Huberta Vaška z Brna. Je tam jedna nová krásná sklopka o průměru 510 nádherná lopata. Škoda ji nevyužít.

Hanacku, tak to já bych nenápadně zkusil vysondovat, na jaké že to éro p. Vašek tu vrtuli chystal.

PS.: Musel jsem se "obětovat" momentálně pocucávám Plzeň z plechu, využiji pro vyztužení zadního závěsu

Tak to Lanzo jsem měřil na plánu a těch 64" mi sedí,hloubka pak vychází 6",což je docela logické. Při zlomení do vzepětí to těžko udělá 55", to je 20cm rozdíl.Ale hádat se o tom nebudu,možná je opravdu menší. Na každý pád je to éro na gumáka moc velký, musí mít hodně gumy,nepůjde postavit dost lehký,to křídlo je krásný,ale složitý. Navíc bych to nepustil mezi e-wakefieldy,protože to wake není. A při zmenšení na 70% bude problém dodržet 70g.
Mě teď spíš lákají jednodušší éra,spíš poválečná,ještě se po něčem podívám,Zdeňku.

Emile,křídlo si překresluji na pauzák a stavím po půlkách,nejdřív líc,potom rub,ale stejně to mám vždycky nějak křivý a rozdílný 😕
S těmi náčrty máš pravdu,hodně to platí u Zaice.
Plech dozadu nelep,lepší je překližka,líp drží.

Tu hliníkovou podložku lepím z vnitřní strany epoxydem, dám ho tam trochu víc a pak namydleným prstem ten epoxyd uhladím. Drží to dobře.

Pauzák sice mám, ale ještě mám poměrně dost papíru ze svých strojařských let, takže spotřeboávám.

Aktuální stav stavby (pro srovnání - krabička sirek 😆 ):
[img:0746c06b2f]http://home.tiscali.cz/cz848738/P1010006.JPG[/img:0746c06b2f]

PreviousPage 8 of 116Next