Diskuzní fórum

Please to create posts and topics.

Zapalování pro benzínové motory

PreviousPage 2 of 2

Samozřejmě je to o prioritách - pro mě je rozdíl 600,-Kč víc než 18gramů nebo cca 8cm čtverečních. Navíc já AB hodlám lítat pouze detoňáky nebo žhavíky.  A u všeho jiného bojuji spíše s hmotností konstrukce a potahu (lakování), než s vybavením. 🙂

Kluci víte v čem je vtip? Můžeme počítat, můžeme lítat jako "Páni piloti", ale když to tam je tak lítají i vrata od hangáru a veškeré teorie jdou k šípku. A pokud se k tomu všemu ještě nachomejtne strejda Murphy, tak prostě všechno naše bádání je to tam.

Samozřejmě je to náš kůň a každý se v tu chvíli stává klukem a kluci chtějí přeci být vždy lepší než ostatní, takže počítejme a trénujme je to naše zábava a tu nám nikdo nevezme.

P.S.

Už se těším na Pelikány.

konečně vám mohu nabídnout udělátko, jak udělat ze zapalování na obrázku klasické zapalování, které hází jiskru při rozepnutí přerušovače. Včera jsme o tom hovořili ze Zdeňkem Sýkorou a on to má už dávno hotové, ale ke mně se to nějak nedostalo. Mohli jsme si ušetřit práci, ale ono to nebylo takové drama. Ten tranzistor může být jakýkoliv NPN. Snad to někoho nastartuje a bude nás zase o něco víc.
Hlavně zapomeťe na všechny staré indukční cívky, kde jen tušíte, jestli to vůbec hodilo jiskru, tady ten výboj vidíte i slyšíte. Když zapomene připojené AKU, nic se neděje. Zapalování se samo odpojí a začne fungovat, až pohnete vrtulí. Jen POZOR při testech mějte vždy kostru (černý kabel s očkem) do 5mm od vysokonapěťového kabelu, aby si výboj nenašel cestu někde jinde.
LETU ZDAR
Sláva Štorek
Nahrané soubory:
  • invertor.jpg
  • zapalovani.jpg

Ahojte, po čase nějaké info:

Moje praxe ukázala, že použití elektronického spínače zapalování (Kill Switch), jak je to na příkladech zapojení na začátku tohoto vlákna, není nejvhodnější - myšleno ve spojení s tím žlutým zapalováním. Při startování motoru dochází k nějakému "jevu", který přeruší spojení mezi přijímačem a vysílačem RC soupravy. Kill Switch sice zůstane sepnutý a motor jede, ale pro obnovení činnosti soupravy je potřeba vypnout a znovu zapnout napájení přijímače. Při tomto vypnutí ale dojde k rozepnutí Kill Switche a tím pádem ke "chcípnutí" motoru. A tak stále dokola. Proto se mě osvědčilo pro spínání motoru raději používat "tradiční" způsob - spojení serva a mikrospínače.

Ahoj,

mám úplně stejnou zkušenost. Navíc některé motory (zapalování) ani netočili, co jsem naměřil při zapnutí přímo na AKU. Tak po počátečním nadšení šly všechny optospínače do krabice a vrátili se klasické. Jen jsem k nim přiletoval LED diodu, abych měl kontrolu, kdy jsou sepnuté.

Sláva

 

Ještě mě vrtá hlavou jedna věc -  jestliže dochází k tomu "jevu odpojení přijímače" (přerušení spojení mezi vysílačem a přijímačem RC soupravy) při nahazování motoru, jestli k tomu samému nemůže dojít i na konci motorového letu - při chcípání motoru, kdy mu dochází palivo - myšleno u kategorií Texaco?

Víme, že to odpojování přijímače při startování motoru není jev, který se děje jen ve spojení s elektronickým zapalováním, ale, že se to stává i ve spojení s klasickou indukční cívkou.

Přesně tak. Ty jako elektrikář víš, že se zaruší vstupní člen přijímače. U některých pomůže zapnout, vypnout, ale také se mi stalo, že to přijímač nepřežil. Jsou to všelijaké naindukované proudy. Dnes mám u hodně letadel vše okolo přijímače skoro u směrovky a vše okolo zapalování u motoru a funguje to. Možná by se i dalo říct, že čím modernější soprava, tím náchylnější na to (zahlcení). Myslím si, že by bylo dobré povolit bezkontaktní spínání přerušovače, ale to by asi skalní nepřežili. I když tomu většinou vůbec nerozumí, ale myslí si, že to tak MUSÍ být. Asi žijí v tom, že halova sonda zvyšuje výkon a protože to nelétají, tak spolehlivost je nezajímá.

Pokud by se na toto téma měla rozjet diskuze, povolil bych přístup pouze těm, co to létají.

Ahoj, dnes jsem vyzkoušel čínské zapalování. Leželo mi na polici už asi rok...Tak na něj došlo.

Zapojeno dle fotoschématu ze začátku vlákna...Víceméně to fungovalo na první dobrou.

https://www.youtube.com/watch?v=RzT7d_PJuqg&ab_channel=MartinK%C5%99esadlo

Omlouvám se za to video na "výšku". Normálně točím vše na šířku ale tady jsem samou radostí pochybil. 🙂

To zapalování ze začátku vlákna - odkaz už nefunguje. Já kupoval toto:

https://www.aliexpress.com/item/1005004135139377.html?spm=a2g0o.detail.0.0.15395b6dn1BcDN&gps-id=pcDetailTopMoreOtherSeller&scm=1007.40050.281175.0&scm_id=1007.40050.281175.0&scm-url=1007.40050.281175.0&pvid=fd6d4eb1-7edf-4c88-877f-c01a12ec13f6&_t=gps-id:pcDetailTopMoreOtherSeller,scm-url:1007.40050.281175.0,pvid:fd6d4eb1-7edf-4c88-877f-c01a12ec13f6,tpp_buckets:668%232846%238109%231935&pdp_npi=3%40dis%21CZK%211583.16%211329.86%21%21%21%21%21%402101c71316890975663314306e9a8a%2112000028149618265%21rec%21CZ%213218947562

Martine - paráda.

Mrknul jsem na Aliexpress a to žluté zapalování tam stále mají - dá se vyhledat pod názvem

"38cc Metall Motor Modell Teile Benzin Motor Zünder 6V-10V"

a dokonce je teď jen za cca 25 USD.

"Vyskočilo" tam na mě i další (černo/žlutá krabička) pod názvem

"Cdi Hochdruck-Impuls zünder"

za cca 27 USD  - podle popisu je to velikostně stejné, možná o 16g lehčí, ale hlavně by mělo umět o 3000 otáček více (15000) a na napájení by asi mělo zvládnout i trojčlánek Li- .

 

Ahoj,

musím potvrdit že to prostě funguje...Zkoušel jsem to sice jen v dílně ale replika AL-KO 7,5 běžela jako hodinky...

Ostrý test na letišti ve středu...Udělám i nějaké vídeo...

Při té příležitosti hraní se zapalováním, jsem si uvědomil že to moje zapalování má vývod na otáčkoměr.

Tak jsem zbastlil Arduino otáčkoměr k Jeti.

Dle https://www.rc-thoughts.com/jeti-cdi-sensor/

Testy na letišti...

Nahrané soubory:
  • 20230717_103952.jpg
  • 20230717_104011.jpg
PreviousPage 2 of 2