Diskuzní fórum

pro možnost vkládat nové příspěvky a témata.

Zapalování pro benzínové motory

12

Samozřejmě je to o prioritách - pro mě je rozdíl 600,-Kč víc než 18gramů nebo cca 8cm čtverečních. Navíc já AB hodlám lítat pouze detoňáky nebo žhavíky.  A u všeho jiného bojuji spíše s hmotností konstrukce a potahu (lakování), než s vybavením. 🙂

Kluci víte v čem je vtip? Můžeme počítat, můžeme lítat jako "Páni piloti", ale když to tam je tak lítají i vrata od hangáru a veškeré teorie jdou k šípku. A pokud se k tomu všemu ještě nachomejtne strejda Murphy, tak prostě všechno naše bádání je to tam.

Samozřejmě je to náš kůň a každý se v tu chvíli stává klukem a kluci chtějí přeci být vždy lepší než ostatní, takže počítejme a trénujme je to naše zábava a tu nám nikdo nevezme.

P.S.

Už se těším na Pelikány.

konečně vám mohu nabídnout udělátko, jak udělat ze zapalování na obrázku klasické zapalování, které hází jiskru při rozepnutí přerušovače. Včera jsme o tom hovořili ze Zdeňkem Sýkorou a on to má už dávno hotové, ale ke mně se to nějak nedostalo. Mohli jsme si ušetřit práci, ale ono to nebylo takové drama. Ten tranzistor může být jakýkoliv NPN. Snad to někoho nastartuje a bude nás zase o něco víc.
Hlavně zapomeťe na všechny staré indukční cívky, kde jen tušíte, jestli to vůbec hodilo jiskru, tady ten výboj vidíte i slyšíte. Když zapomene připojené AKU, nic se neděje. Zapalování se samo odpojí a začne fungovat, až pohnete vrtulí. Jen POZOR při testech mějte vždy kostru (černý kabel s očkem) do 5mm od vysokonapěťového kabelu, aby si výboj nenašel cestu někde jinde.
LETU ZDAR
Sláva Štorek
Nahrané soubory:
  • invertor.jpg
  • zapalovani.jpg
12