Diskuzní fórum

Please to create posts and topics.

Zapalování pro benzínové motory

PreviousPage 2 of 2

Samozřejmě je to o prioritách - pro mě je rozdíl 600,-Kč víc než 18gramů nebo cca 8cm čtverečních. Navíc já AB hodlám lítat pouze detoňáky nebo žhavíky.  A u všeho jiného bojuji spíše s hmotností konstrukce a potahu (lakování), než s vybavením. 🙂

Kluci víte v čem je vtip? Můžeme počítat, můžeme lítat jako "Páni piloti", ale když to tam je tak lítají i vrata od hangáru a veškeré teorie jdou k šípku. A pokud se k tomu všemu ještě nachomejtne strejda Murphy, tak prostě všechno naše bádání je to tam.

Samozřejmě je to náš kůň a každý se v tu chvíli stává klukem a kluci chtějí přeci být vždy lepší než ostatní, takže počítejme a trénujme je to naše zábava a tu nám nikdo nevezme.

P.S.

Už se těším na Pelikány.

konečně vám mohu nabídnout udělátko, jak udělat ze zapalování na obrázku klasické zapalování, které hází jiskru při rozepnutí přerušovače. Včera jsme o tom hovořili ze Zdeňkem Sýkorou a on to má už dávno hotové, ale ke mně se to nějak nedostalo. Mohli jsme si ušetřit práci, ale ono to nebylo takové drama. Ten tranzistor může být jakýkoliv NPN. Snad to někoho nastartuje a bude nás zase o něco víc.
Hlavně zapomeťe na všechny staré indukční cívky, kde jen tušíte, jestli to vůbec hodilo jiskru, tady ten výboj vidíte i slyšíte. Když zapomene připojené AKU, nic se neděje. Zapalování se samo odpojí a začne fungovat, až pohnete vrtulí. Jen POZOR při testech mějte vždy kostru (černý kabel s očkem) do 5mm od vysokonapěťového kabelu, aby si výboj nenašel cestu někde jinde.
LETU ZDAR
Sláva Štorek
Nahrané soubory:
  • invertor.jpg
  • zapalovani.jpg

Ahojte, po čase nějaké info:

Moje praxe ukázala, že použití elektronického spínače zapalování (Kill Switch), jak je to na příkladech zapojení na začátku tohoto vlákna, není nejvhodnější - myšleno ve spojení s tím žlutým zapalováním. Při startování motoru dochází k nějakému "jevu", který přeruší spojení mezi přijímačem a vysílačem RC soupravy. Kill Switch sice zůstane sepnutý a motor jede, ale pro obnovení činnosti soupravy je potřeba vypnout a znovu zapnout napájení přijímače. Při tomto vypnutí ale dojde k rozepnutí Kill Switche a tím pádem ke "chcípnutí" motoru. A tak stále dokola. Proto se mě osvědčilo pro spínání motoru raději používat "tradiční" způsob - spojení serva a mikrospínače.

Ahoj,

mám úplně stejnou zkušenost. Navíc některé motory (zapalování) ani netočili, co jsem naměřil při zapnutí přímo na AKU. Tak po počátečním nadšení šly všechny optospínače do krabice a vrátili se klasické. Jen jsem k nim přiletoval LED diodu, abych měl kontrolu, kdy jsou sepnuté.

Sláva

 

Ještě mě vrtá hlavou jedna věc -  jestliže dochází k tomu "jevu odpojení přijímače" (přerušení spojení mezi vysílačem a přijímačem RC soupravy) při nahazování motoru, jestli k tomu samému nemůže dojít i na konci motorového letu - při chcípání motoru, kdy mu dochází palivo - myšleno u kategorií Texaco?

Víme, že to odpojování přijímače při startování motoru není jev, který se děje jen ve spojení s elektronickým zapalováním, ale, že se to stává i ve spojení s klasickou indukční cívkou.

Přesně tak. Ty jako elektrikář víš, že se zaruší vstupní člen přijímače. U některých pomůže zapnout, vypnout, ale také se mi stalo, že to přijímač nepřežil. Jsou to všelijaké naindukované proudy. Dnes mám u hodně letadel vše okolo přijímače skoro u směrovky a vše okolo zapalování u motoru a funguje to. Možná by se i dalo říct, že čím modernější soprava, tím náchylnější na to (zahlcení). Myslím si, že by bylo dobré povolit bezkontaktní spínání přerušovače, ale to by asi skalní nepřežili. I když tomu většinou vůbec nerozumí, ale myslí si, že to tak MUSÍ být. Asi žijí v tom, že halova sonda zvyšuje výkon a protože to nelétají, tak spolehlivost je nezajímá.

Pokud by se na toto téma měla rozjet diskuze, povolil bych přístup pouze těm, co to létají.

PreviousPage 2 of 2