Pomoc při výběru modelu
Citát ze zdroje ZdenekMKALKA dne 23. 4. 2021, 11:26Využiji tady jednoho "zatuhlého" vlákna k obecnému povídání o větroních.
Na stránkách SAMu95 mě zaujala poznámka autora člámku Emgéčko
https://www.sam95.cz/emgecko/
konkrétně věta: "Model má plovoucí výškovku a tomu jsem nepřišel na chuť. Upřímně, zdá se mi to jako blbost dělat u modelů plovoucí kormidla."
A jelikož se na předmětných stránkách nedá psát komentáře a diskutovat, tak zkusím svůj názor/zkušenost napsat zde (stejně nás většina "chodí" na oba tyto weby).
Mě naopak se uspořádání plovoucích kormidel na historických modelech velice líbí - nenarušuje to tolik původní vzhled modelu. Co se týká funkčnosti, tak si myslím, že by také neměl být problém - zvláště když je (jako např. na zmiňovaném modelu MG3) na kormidlech souměrný profil. Já jsem plovoucí VOP použil i na modelech s nosným profilem výškovky (Rosita, Ptáček) a oba větroně létají naprosto bezproblémově
http://www.mkalka.cz/modely/model.php?id=81
http://www.mkalka.cz/modely/model.php?id=5
Z mojí zkušenosti co v žádném případě nedělat - plovoucí VOP na motorovém modelu s nesouměrným profilem VOP. Nejen vlivem proudu vzduchu od vrtule, ale i velkými rozdíly rychlosti letu motoráku, se model v této ose mnohdy stává neřiditelným - zde je potřeby profil "rozbít" klasicky ploškami na odtokovce.
Vyzkoušel jsem si to na Brožově Plutu, kdy motorový let připomínal plavbu lodi na rozbouřeném moři a i následné potlačení a "rozběhnutí" modelu (např. pro vylétnutí z termiky) přešlo v rychlý prudký sestup, ze kterého model nešlo "dostat".
http://www.mkalka.cz/modely/model.php?id=6
Využiji tady jednoho "zatuhlého" vlákna k obecnému povídání o větroních.
Na stránkách SAMu95 mě zaujala poznámka autora člámku Emgéčko
konkrétně věta: "Model má plovoucí výškovku a tomu jsem nepřišel na chuť. Upřímně, zdá se mi to jako blbost dělat u modelů plovoucí kormidla."
A jelikož se na předmětných stránkách nedá psát komentáře a diskutovat, tak zkusím svůj názor/zkušenost napsat zde (stejně nás většina "chodí" na oba tyto weby).
Mě naopak se uspořádání plovoucích kormidel na historických modelech velice líbí - nenarušuje to tolik původní vzhled modelu. Co se týká funkčnosti, tak si myslím, že by také neměl být problém - zvláště když je (jako např. na zmiňovaném modelu MG3) na kormidlech souměrný profil. Já jsem plovoucí VOP použil i na modelech s nosným profilem výškovky (Rosita, Ptáček) a oba větroně létají naprosto bezproblémově
http://www.mkalka.cz/modely/model.php?id=81
http://www.mkalka.cz/modely/model.php?id=5
Z mojí zkušenosti co v žádném případě nedělat - plovoucí VOP na motorovém modelu s nesouměrným profilem VOP. Nejen vlivem proudu vzduchu od vrtule, ale i velkými rozdíly rychlosti letu motoráku, se model v této ose mnohdy stává neřiditelným - zde je potřeby profil "rozbít" klasicky ploškami na odtokovce.
Vyzkoušel jsem si to na Brožově Plutu, kdy motorový let připomínal plavbu lodi na rozbouřeném moři a i následné potlačení a "rozběhnutí" modelu (např. pro vylétnutí z termiky) přešlo v rychlý prudký sestup, ze kterého model nešlo "dostat".
Citát ze zdroje Zdeněk Hanáček dne 2. 5. 2021, 10:10Jo, plovoucí výškovka. Ty já používám dost často. Od větroňů přes motoráky. Ják píše Zdeněk S. výše.
Z mojí zkušenosti co v žádném případě nedělat - plovoucí VOP na motorovém modelu s nesouměrným profilem VOP.
Já mám zkušenost úplně jinou. Model Pedro od R. Čížka mám pro kategorii NMR, což je to kategorie za 18 sekund co nejvýše. Profil výškovky je Clark Y o 10% snížený. S plovoucí výškovkou létá parádně, jak v motorovém tak i v kluzu.
Zdeněk
Jo, plovoucí výškovka. Ty já používám dost často. Od větroňů přes motoráky. Ják píše Zdeněk S. výše.
Z mojí zkušenosti co v žádném případě nedělat - plovoucí VOP na motorovém modelu s nesouměrným profilem VOP.
Já mám zkušenost úplně jinou. Model Pedro od R. Čížka mám pro kategorii NMR, což je to kategorie za 18 sekund co nejvýše. Profil výškovky je Clark Y o 10% snížený. S plovoucí výškovkou létá parádně, jak v motorovém tak i v kluzu.
Zdeněk