Diskuzní fórum

Navigace fóra - nacházíte se zde:FórumKategorie modelů SAM: MNRNMR
pro možnost vkládat nové příspěvky a témata.

NMR

Odpověď č.5 Mirek Vaněk

Ahoj,
To škrcení vypadá jako stará známá věc, ale já jsem to teď opravdu upřímně rád viděl, protože to použiju, díky.  Jde totiž o to, že pípa potřebuje
dost luxusní umístění v často omezeném prostoru.  Kvalitní pípu od Ládi K. občas nemáš prakticky kam dát, aniž by od toho pak hadičky
nevedly "krkolomně" ...
M.

Já Slávka a Petra trochu ( "v dobrém") podezírám, že by moc rádi ten aerodynamický kryt na Tvém Blazeru viděli, ale trošičku pochybuji , že by byli ochotni ho tam sami stavět. 🙂   Na  modelech NMR jsem zatím u nikoho moc kopulí a jiných aerodynamických fines neviděl ---

Pravidla myslím povolují aerodynamické kryty motoru nestavět, takže když se Ti nechce, nemusíš.

Podle mne je také důležité, jestli budeš mít na modelu (na plánu nakreslenou) kopuli motoru a aerodynamický kužel.  Asi "buď všechno, nebo nic".  Buď postavit "naháče" nebo "kapotáče" se vším všudy.  Asi by nemělo smysl mít motor bez krytu/kopule, ale vyrábět kryty do úplavu hlavy.   Navíc hlavu KB.45 budeš mít mnohem menší, než širokou "Bluestreakovou", takže ten smysl krytů je ještě menší - budou se hlavy dotýkat jinak, budou jí více objímat ...

Navíc - materiál ?, výroba..., připevnění - žádné informace z mušky .... může Ti to vibrovat ...

Hlasuji - PROTI 🙂

M.

 

 

 

A zase PÍPA. Ještě někdo používá systém škrcení, že hadička prochází kroužkem a servo do kroužku zatahuje kužílek. Tím hadičku přitlačí na stěnu kroužku. Má to velkou výhodu v nulové náročnosti na prostor.

Jo, to znám.  Musíš si opatřit ten kousek umělé hmoty, celé to ofrézovat, pak ze špendlíku vyrobit ten kužílek, dostat z něj špendlík, vlepit tam nějakým lepidlem tyčku.  Práce jako na kostele a výsledek je nejméně historicky autentický ze všech ostatních řešení.  Umělý kužílek, umělá trubička.  Mě by se to i rozlepilo 🙂

Mě se líbí to Zdeňkovo.  Vystříhnu plíšek, ohnu ho, vyvrtám dvě dirky, dvakrát ohnu  drátek a mám to.  Materiál doma mám.

Jasně, dříve by to byl problém, ale dnes, kdy se dá bez problémů nastavit na RC soupravách přesná dráha serva, jde najít přesná poloha, kdy to spolehlivě zaškrtí a ještě to moc nenamáhá servo. Dokonce u publikovaného příkladu (Kolchozník s Husičkou 2,5) se mě "podařilo" na škrcení zainstalovat nepřístupně servo se strhanými převody, ale díky možnosti nastavení přesné polohy to  zavítá těsně před tím, než to začne "skákat přes zuby". 🙂

Už to tak lítá 2 roky.

Prostě základ je to mít všechno přesně vychytaný!

(historiky lítám, abych měl důvod vypadnout z denního kolotoče a užít si to mezi bezva lidmi)

Také jsem přes historiky poznal hodně dobrých kamarádů. Zajímavé je, že jsme z dost širokého spektra profesí a zázemí a díky tomu se navzájem můžeme slušně obohacovat.

Tyto "vědecké" diskuze mě také baví. Připomíná mi to odborné semináře před hrami s Járou Cimrmannem. Ještě bychom si měli rozdat tituly. Ten kdo má přes metrák u nás nemůže být docent.

Zdeněk Sýkora vznesl slušný dotaz a přikládá fotografii raritního masivního motoru, který invertně přikládá k trupu Pedra, jehož stav vypadá trochu jako čínský lampión.

Poradíš mu s několika zásadami pevnosti konstrukce a typu motoru, nebo to mám udělat zase já jako polo-zelenáč a pak si to budete číst pro legraci jako "teplota, tlak a rosný bod" ? 🙂

V poho, M.