Diskuzní fórum

Please to create posts and topics.

ALOT se spalovacím motorem

PreviousPage 2 of 2

Nesháněl mě někdo?

Počkal bych na nová pravidla, prozatím jsou vrtule definované obecně v úvodu:

Pokud není uvedené jinak, vrtule musí být dvoulisté, nesklopné a nekovové.

A uvedeno jinak je pak v oddílu pro ALOT

... Vrtule, pohon a regulace výkonu pohonného systému nejsou omezené....

Takže podle pravidel vrtule jakákoliv. 

Problém spíše vidím v tom měření času:

Každý model musí mít nainstalovaný víceúčelový výškoměr (dále „přístroj“), který musí
umožnit zastavení běhu motoru po dosažení 90 sekund letu modelu, nebo po dosažení 300m výšky.

Jasně, víme vo co go, není žalobce, není soudce, ale pokud někdo na závodech podá protest, tak porota ani ředitel nemá podle mě možnost ten protest zamítnout, pravidla jsou jednoznačná. To může třeba na ME zamrzet. Ale kdo jsem já, abych dělal výklad pravidel, je to jen můj názor.

Myslím Pavle, že Tvůj názor odpovídá zkušenosti. A je to také důvod, proč jsem to vůbec řešil.  Formální dodržení pravidel je bohužel přesně to, v čem se někteří lidé dovedou přímo poťouchle vyžívat a "duch zákona" je moc nezajímá.

Současně ale platí, že v každém přátelském prostředí se asi ruční měření času spalovacího motoru v ALOT provádět dá.

Neboj, vrtule zůstane pevná, stejně by ani nešla kvúli krytu motoru sklápět. Na ME se nechystám a u nás, myšleno pohárovka, mi to určitě projde. Jde mi o to, vyzkoušet jestli je to reálná cesta a pokud to bude fungovat, můžeme začít lobovat za změnu pravidel.

Fakt je, že ALOTu je jen pro elektrikáře škoda - myšleno bez urážky takto:

Hodí se pro historické spalovací motorové modely, kde

  •  je touha vyzkoušet nějaký zajímavý motor z roku 61 a výše, který už do jiných kategorií nespadá
    ( mám tu třeba mylně koupený moc pěkný Fox.40 z roku 68 a ten bych rád "protáhl" )
  • soutěžíci se nechce stresovat rychlými kategoriemi LER s limity 18-35 sekund motoru, ve větším klidu vylétnout do dané výše za 90 vteřin a pak je to o termice
  • pro veliký historický model nemá vhodný výkonný, spolehlivý a "čistý" motor do roku 1960 (můj případ) a nechce model létat na elektriku

 

Ahoj Mirku a všichni zúčastnění.

Před několika lety jsem se pokoušel provozovat svůj model Westerner na spalováka v kategorii ALOT. Měl jsem tam motor HB 60 a výškoměr pořízený na Hobbykingu. Provozoval jsem to tak. že jsem měl na napájení výškoměru nainstalovaný JETI vypínač a výškoměr ovládal servo pípy. Protože tam byl i RC karburátor tak jsem ho ovládal druhým servem .  V praxi to pak fungovalo tak, že jsem zapnul vypínačem výškoměr a ten otevřel pípu. Pak jsem vypínačem vypnul vyškoměr a začal startovat motor. Mohl jsem startovat jak dlouho chtěl aniž běžel čas. Servem od plynu jsem rovněž mohl ovládat otáčky. Až bylo nalazeno tak jsem vypínačem aktivoval výškoměr a startoval. Po dosažení výšky nebo času se aktivovalo servo na pípu a motor zhasnul. Jen je potřeba buďto načasovat kratší čas nebo na zemi chvilku počkat aby se dorovnal čas běhu od zavření pípy. Docela to fungovalo, jen se mi párkrát stalo, že během letu z nějaké příčiny došlo k přerušení napětí na výškoměr a ten se resetoval a samozřejmě čas i výška pak nebyly dodrženy. Asi to dělal ten JETI vypínač a vibrace motoru, protože na zemi v klidu vše fungovalo a pípa se po 90 vteřinách zavřela.

Ahoj Petře,

Díky za informace a zkušenosti, to řešení je podobné Pavlovo (nezávislé zapnutí napájení výško/časoměru až po startu motoru).  S kompenzací sekundy běhu po zavření pípy bych si starosti nedělal.  Málokdo vypíná pípu "o sekundu dříve".  A ve skutečnosti je prodleva malinkatá a v reálu je způsobená "zpožděním rychlostí zvuku", než to "dolů dolehne".

Já sám jsem se k zabudování ještě nedostal.  Uvažované éro musím ještě doladit - zdá se mi, že má malý úhel  seřízení, musím natahovat výškovku a letí mi tak "břichem napřed".

Zatím se měj krásně, Mirek

 

PreviousPage 2 of 2