Retro Elektro-větroně na mistrovství ČR
Kolegové máme pro Vás dobrou zprávu. V Holešově na mistrovství se budou ve čtvrtek, kromě běžných větroňů i létat RETROVĚTRONĚ s pomocným motorem dle prozatímních pravidel, které jsem připravil na zkoušku pro rok 2022. Už se tak létalo na jaře v Litomyšli a bude i na podzim zase v Litomyšli. Pravidla v odkaze. Materiály jako na originále. Nažehlovací fólie je v pořádku, vždyť je starší než někteří z nás.
Vytáhněte svoje Admirály, Mosquita, Liony a podobné. Přidejte pylon s nějakým motorem a hurá na to. Spalovací motory jsou ve výhodě, viz pravidla. Je nás už hodně, co nemůžeme běhat jak za mlada po letišti a tato kategorie otvírá dveře i kolegům, kteří mají třeba zdravotní omezení. Občas, když sleduji hochy s gumicuky mám pocit, že se jedná o sraz hysterek, jak se umí hádat. To u této zábavy nehrozí.
Ke koupi budou na místě i kvalitní české výškoměry, to kdyby se někdo rozhodl přidat a ještě nevlastnil hlídání výšky a času.
Srdečně zve
Sláva Štorek
RETRO větroně s pomocným motorem
Škoda, že někdo ještě nevymyslel a nevyrobil “RC pípu”. Ideálně bez nutnosti připevnění ke konstrukci, jen ji prostě nasadit mezi hadičky od motoru a nádrže. Nebo alespoň nějaké navlékací “škrtítko” na servo, které by vačkou zmáčklo provlečenou hadičku.
( To by šlo určitě “vytisknout”). Láká mě udělat si pylon s motorem k “Manitouovi”, jenže se to tím vším osazením nádržkou, pípou, servem a táhélkem v malém prostoru trochu komplikuje. Určitě je to řešitelné, jen přemýšlím, jak si to ulehčit …
Na Štírovi mám Juniora 2 a ten má RC karburátor, ale na ostatních motorácích, kde je potřeba zastavovat motor, pouze drátěným táhlem od serva skřípám hadičku proti plechovému úhelníčku. Je to jednoduché, levné a funguje to spolehlivě. Samozřejmě na zmáčknutí hadičky je potřeba, aby servo dost “zabralo” a mělo dobře nastavenou tuto krajní polohu a tím pádem je dobré, hned po zhasnutí motoru, “chcípací” páčku/vypínač vrátit do polohy “ON”, aby servo nebylo po zbytek letu stále v “tahu”.
Otázkou je použitelnost tohoto způsobu chcípání ve spojení s výškoměrem, kde to přepnutí do polohy ON asi nepůjde. Já jsem zatím výškoměr nepoužil, protože jsem se Štírem zatím létal jen v Litomyšli, kde jsme naznali, že za 30 vteřin to s použitým motorem “nevyleze” ani do 100 m a tak jsme tam ten výškoměr nepřidávali.