Oznámení našeho europrezidenta
Vážení priatelia historických modelov,
Včera som dostal od Zdenka Hanáčka, prezidenta SAM78 potvrdzujúci e-mail so základnými informáciami o SAM Majstrovstvách Európy rádiom riadených historických modelov v roku 2015 v Českej republike :
usporiadateľ Majstrovstiev Európy v roku 2015, je SAM78 s LMK Czech heaven
dátum majstrovstiev : 22. – 28. jún 2015
miesto konania majstrovstiev : modelárske letisko Czech heaven Ivančice – (vzdialené od Brna cca 30 km):
http://www.panoramio.com/photo_explorer#view=photo&position=12&with_
photo_id=96372959&order=date_desc&user=2944854
na Google mapách si môžete pozrieť tu:
https://www.google.sk/maps/dir//49.0802905,16.3522543/@49.0801058,16.3541379,3658m/data=!3m1!1e3
Informácie o ubytovaní budú nasledovať.
S pozdravom
Fero Swiety
prezident európskeho výboru SAM a prezident SAM119
Několik týdnů vyjednávání je oficiálně potvrzeno. Byť poněkud neplánovaně, stal se náš klub organizátorem nadcházejícího Mistrovství Evropy. Věřím, že společným úsilím našich členů se podaří akci připravit tak, jak se sluší a patří.
Miesto je to pekné, dobre vybavené, zázemie na úrovni . Ale mám obavu. Okolo sú obrábané polia. Kde bude najviac obsadená kategória vetrone, ak bude fúkať kolmo na dráhu?
Palo, toto byla nejvíce diskutovaná otázka ohledně rozhodování jestli Czech heaven ano nebo ne. Sám, ač jsem se již několik roků snažil dostat historiky na CH, jsem byl stále na vahách, protože větroně také lítám a vím, jaké s tím mohou být problémy. Jasné bylo, že pokud bychom větroně chtěli létat na stávající ploše, bylo by to nemožné a ME by zde být nemohlo. Řešili jsme také možnost OTVR odlétat někde jinde, např. na zbytku bývalého polního vojenského letiště v nedalekých Jamolicích, ale díky problémům z toho vyplývajících (přesuny, žádné zázemí, apod), jsme to brali jako nejzazší možnost. Naštěstí agronom, který má na starosti obdělávání okolních polí, je známý majitele letiště a modelařině fandí, takže slíbil vysečení “na zeleno” části pole přilehlého k letišti tak, abychom tuto kategorii mohli odlétat. Měl by se tomu i přizpůsobit program ME a větroně by měli mít celý samostatný den pro sebe.
Při rozdodování jsem zkoušel porovnávat i problémová letiště předešlých ME, kde jsem létal. Itálie má šířku mezi zavlažovacími kanály 80 m a i když se letos vítr dost točil, v žádném případě nás za kanály nechtěli pustit, dokonce se nějakou dobu (než povolili obrátit gumicuky) muselo startovat po větru! Jaké se za takových podmínek daly nalétat časy, se můžeš zeptat svého slovenslého kolegy, s jinak velice dobře létajícím modelem Gamma Gull.
Měl jsem tu čest “lítat” i v San Marinu – šířka plochy 60 m – ohraničená z jedné strany prudkým srázem dolů, na druhé straně svah s letištní budovou a obydlená ulice. Vítr samozřejmě kolmo na plochu a do toho se na tomto cca 300 m dlouhém letišti ještě ve stejnou dobu létaly motoráky. A také se to “nějak” odlétalo.
V Budkovicích by měla být plocha pro větroně 244xcca80m, takže na přistávání by měla být plocha 80x70m. Na takovou plochu by se snad měl trefit každý, kdo chce lítat na ME.
Ahoj Zdeňku. Tak to je fajn, že sa dalo dohodnúť s poľnohospodármi. Už sa moc teším.
A to si Paľo představ, že nedaleko je místo, kde se jedna vaše poslankyně koupala nahá v kádi a dostala hadičkou od pumpičky řádně na zadek. A i když už je to drahnou dobu, pořád je toho plný Internet.
Ano, krásné místo – osobně jsem tam byl na několika firemních akcích (http://www.viktorio.net/fotoalbum.php?adresar=lide/pratele/self/13_03_08_zabijacka).
Navrhoval jsem to i pro pořádání banketu ME, ale neprošlo to – škoda. 🙁
Třináctka Májový ležák nemá chybu!
Stihol som to odfotiť 🙂
https://picasaweb.google.com/105522889240802160678/4Jula2013?noredirect=1#6091949662445312226