Jak je to s těžištěm u Cyklona?
Citát ze zdroje Toulavej dne 13. 4. 2010, 23:30Dobrý den, chtěl jsem se zeptat jestli nemáte někdo zkušenost s polohou těžiště u krkatého modelu Cyklon 1943. Přepokládám že to třetina profilu nebude, spíš víc dozadu, vzhledem k výškovce s nosným profilem. Ale nevím. Pořád mi to připadá těžké na ocas.
Dobrý den, chtěl jsem se zeptat jestli nemáte někdo zkušenost s polohou těžiště u krkatého modelu Cyklon 1943. Přepokládám že to třetina profilu nebude, spíš víc dozadu, vzhledem k výškovce s nosným profilem. Ale nevím. Pořád mi to připadá těžké na ocas.
Citát ze zdroje Host dne 14. 4. 2010, 9:01Zeptal bych se na zkušenosti s tímto modelem Petra Knoba, který s ním již nějaký ten rok lítá:
http://www.sam122.sk/events/zmv01/fotky/index.htm
Zeptal bych se na zkušenosti s tímto modelem Petra Knoba, který s ním již nějaký ten rok lítá:
http://www.sam122.sk/events/zmv01/fotky/index.htm
Citát ze zdroje Host dne 14. 4. 2010, 19:35S těžištěm u krkatých modelů se pohybuje o okolo 70%. Mám velké krkaté Texaco a létá výborně a na výškovce má souměrný profil.
S těžištěm u krkatých modelů se pohybuje o okolo 70%. Mám velké krkaté Texaco a létá výborně a na výškovce má souměrný profil.
Citát ze zdroje Toulavej dne 15. 4. 2010, 0:15Děkuji za cenné rady. Petra Knoba jsem již zkoušel přes e-mail kontaktovat, zatím bez odezvy. Předpokládám, že těžiště, těch 70% je měřeno od náběžné hrany. Tomu odpovídá i krátký čumák a umístění zapalovací cívky na výkrese. Profil mám polosouměrný, tak zkusím těžiště někde za polovinou. Už jsem se s tím tápil loni. Zalétávál jsem ho s jednokanálem na výškovcce a 600 plecháčkem. Dokud nefoukalo tak to šlo, ale první poryv to rozhoupal. Nakonec pokusy skončily s rozlámaný, kozlíkem. Ale těch pár minut stálo za to. Sehnal jsem mu spalovák - 7Radugu a dodělávám řízení výškovky. Vzhledem k dosažení požadovaného plošného zatížení, přidám i servo na výškovku. Pak už si snad zalítám.
Děkuji za cenné rady. Petra Knoba jsem již zkoušel přes e-mail kontaktovat, zatím bez odezvy. Předpokládám, že těžiště, těch 70% je měřeno od náběžné hrany. Tomu odpovídá i krátký čumák a umístění zapalovací cívky na výkrese. Profil mám polosouměrný, tak zkusím těžiště někde za polovinou. Už jsem se s tím tápil loni. Zalétávál jsem ho s jednokanálem na výškovcce a 600 plecháčkem. Dokud nefoukalo tak to šlo, ale první poryv to rozhoupal. Nakonec pokusy skončily s rozlámaný, kozlíkem. Ale těch pár minut stálo za to. Sehnal jsem mu spalovák - 7Radugu a dodělávám řízení výškovky. Vzhledem k dosažení požadovaného plošného zatížení, přidám i servo na výškovku. Pak už si snad zalítám.
Citát ze zdroje sam355 dne 16. 4. 2010, 21:29Zdravím,
už jsem odpověděl na mejl. Já to mám problematické . Přes týden jsem pracovně mimo bydliště (někdy i přes výkendy) a nemohu reagovat. Ten anonimní příspěvek nejni ode mne. Já zásadně používám u nosné výškovky těžiště v 50%. U souměrné výškovky 35% . Toto lze samozřejmě individuálně měnit, ale doporučuji laborovat až po zalétání. Jinak dávám velice jednoduchou radu : v kluzu mírně roztlačte model (dostatečná výška a přímý let) a pusťte knipl výškovky. Pokud model rychle vyrovná , je těžký na čumák. Pokud vyrovnává pomalu,je třeba dovážit do čumáku.
Petr Knob
P.S. Cyklon je bezvadnej stroj a perfektně létá 😉
Zdravím,
už jsem odpověděl na mejl. Já to mám problematické . Přes týden jsem pracovně mimo bydliště (někdy i přes výkendy) a nemohu reagovat. Ten anonimní příspěvek nejni ode mne. Já zásadně používám u nosné výškovky těžiště v 50%. U souměrné výškovky 35% . Toto lze samozřejmě individuálně měnit, ale doporučuji laborovat až po zalétání. Jinak dávám velice jednoduchou radu : v kluzu mírně roztlačte model (dostatečná výška a přímý let) a pusťte knipl výškovky. Pokud model rychle vyrovná , je těžký na čumák. Pokud vyrovnává pomalu,je třeba dovážit do čumáku.
Petr Knob
P.S. Cyklon je bezvadnej stroj a perfektně létá 😉