CV- volné motorové modely
Citát ze zdroje shark dne 5. 7. 2011, 22:52Nazdar Emiléé!
To máš z toho, že se nedržíš gumáků!
Nenapsals zásadní věc, lítáš to vlevo - vlevo? Tak nějak chápu z popisu že jo. To tedy nevím, zda je nejlepší způsob.
Každopádně ten negativ na vnějšku ti poradil kdo? Negativ na středu je sakra citlivá záležitost, v určitých případech se používá, tedy většinou u gumáků s kopaným křídlem, kde se ovšem negativ po pár vteřinách ruší.Předělej to normálně na R-R, negativy na koncích-na vnějšku větší, na vnitřním středu mírný pozitiv. Teď koukám na plánek, to má dvojitý SOP, jo?
A jak máš VOP, vykloněnou? Na plánu to je, ne? A SOP k ní pochopitelně nejsou kolmo.
Napiš další informace.
Nazdar Emiléé!
To máš z toho, že se nedržíš gumáků!
Nenapsals zásadní věc, lítáš to vlevo - vlevo? Tak nějak chápu z popisu že jo. To tedy nevím, zda je nejlepší způsob.
Každopádně ten negativ na vnějšku ti poradil kdo? Negativ na středu je sakra citlivá záležitost, v určitých případech se používá, tedy většinou u gumáků s kopaným křídlem, kde se ovšem negativ po pár vteřinách ruší.
Předělej to normálně na R-R, negativy na koncích-na vnějšku větší, na vnitřním středu mírný pozitiv. Teď koukám na plánek, to má dvojitý SOP, jo?
A jak máš VOP, vykloněnou? Na plánu to je, ne? A SOP k ní pochopitelně nejsou kolmo.
Napiš další informace.
Citát ze zdroje Emil dne 6. 7. 2011, 10:55Jo,
seřízení má být vlevo-vlevo. Nemůžu si pomoct, ale v několika pláncích bylo u volných motoráků důrazně varováno před seřízením vpravo s tím, že to není dobře a hrozí karambol ❓
Nevím, co myslíš tou vykloněnou VOP ... On ten Lenochod má na VOP záporné vzepětí a SOP jsou k sobě rovnoběžné - dle plánu viz třeba zde:[url]http://aeromodelismovolarlibremente.blogspot.com/2010/10/nv-02-lenochod-de-z-raska-1953.html[/url]
Dle tebe bych měl na vnějším křídle (pravém) zrušit na středu ten negativ a zvětšit negativ ne jeho uchu. Na vnitřním (levém) středu pozitiv mám.
Jo,
seřízení má být vlevo-vlevo. Nemůžu si pomoct, ale v několika pláncích bylo u volných motoráků důrazně varováno před seřízením vpravo s tím, že to není dobře a hrozí karambol ❓
Nevím, co myslíš tou vykloněnou VOP ... On ten Lenochod má na VOP záporné vzepětí a SOP jsou k sobě rovnoběžné - dle plánu viz třeba zde:[url]http://aeromodelismovolarlibremente.blogspot.com/2010/10/nv-02-lenochod-de-z-raska-1953.html[/url]
Dle tebe bych měl na vnějším křídle (pravém) zrušit na středu ten negativ a zvětšit negativ ne jeho uchu. Na vnitřním (levém) středu pozitiv mám.
Citát ze zdroje shark dne 7. 7. 2011, 17:03No jo, teď se na to dívám, ta VOP je jako u Fanoušů, takže je to vlastně ŠOP!
Hele, a to si neměl nějakou ještě horší předlohu? 😆 😆 😆
ŠOP se dělala u házedel se SOP nahoře, ale mnohem lepší je tvar OP do Y. Měl to taky Reich na svém WW(rozuměj Vítězném Wakefieldu), ale jinak když lomit VOP, tak do kladného vzepětí, dolů to prostě nemám rád.
Já měl ŠOP u vystřelováka Phantoma 1:48 a prostě to nelítalo! Až v uplném zoufalství jsem udělal VOP a ono to začalo lítat! Jenže to už nebyl Fanouš...
Ale nemusí to být tím.
Osobně bych si Lenochoda jako předlohu nevybral, právě pro tu ŠOP. Moc ti toho neporadím, tohle není moje parketa.
V Paneňáku se scházejí volní old-motoráři, ale to bude až na podzim. Je mezi nimi i Adam Jeník, snad na něj spojení máš.Snad by poradil někoho z kruhu těhle lidí, zkušených zalétávačů.
No jo, teď se na to dívám, ta VOP je jako u Fanoušů, takže je to vlastně ŠOP!
Hele, a to si neměl nějakou ještě horší předlohu? 😆 😆 😆
ŠOP se dělala u házedel se SOP nahoře, ale mnohem lepší je tvar OP do Y. Měl to taky Reich na svém WW(rozuměj Vítězném Wakefieldu), ale jinak když lomit VOP, tak do kladného vzepětí, dolů to prostě nemám rád.
Já měl ŠOP u vystřelováka Phantoma 1:48 a prostě to nelítalo! Až v uplném zoufalství jsem udělal VOP a ono to začalo lítat! Jenže to už nebyl Fanouš...
Ale nemusí to být tím.
Osobně bych si Lenochoda jako předlohu nevybral, právě pro tu ŠOP. Moc ti toho neporadím, tohle není moje parketa.
V Paneňáku se scházejí volní old-motoráři, ale to bude až na podzim. Je mezi nimi i Adam Jeník, snad na něj spojení máš.Snad by poradil někoho z kruhu těhle lidí, zkušených zalétávačů.
Citát ze zdroje Emil dne 4. 7. 2013, 22:54Kucííí, já se musím pochlubit - já dneska konečně zalítal Populára - teda zbývá ještě několik posledních tahů štětcem...
V pondělí jsem vybíral náhradní volno - ideální počasí na zálet. Psychicky jsem se odhodlal, vzal jsem ho a letiště. Dlouho zaklouzával, ono to nebylo špatné, nebylo to ale úplně stoprocentní. No, jde se to zkusit na motor... Nižší otáčky, málo paliva a jde se na to. Na motor parádně nastoupal (letěl přímo). Pak motor vynechal, párkrát škytnul, a bez zhoupnutí přešel do kluzu. Akorát to nebyl kluz, přešel do zrychlující se spirály a zapíchnul se asi sto metrů za mnou. Všechno chytil podvozek, jenže křídlo pokračovalo v cestě, poutací guma se smekla z lože a hlava motoru mi projela skrz oba nosníky 😥 . Takže cestou domů jsem u Raicharda vybral nové. Oprava šla celkem rychle, chtělo by to ale radu od někoho zkušenějšího.
Tak volám Lubošovi s blbým dotazem, popisuju detailně seřízení, že mám těžiště cca v 50% (originál těžiště nemá uvedeno, v mušce z Modeláře z 80-tých je uvedeno asi na tomhle místě - ono mi to vyšlo bez dovažování). Luboš se zamyslel, trochu jsem ho asi vyrušil, páč na ČT zrovna dávali ten seriál o leteckých bitvách, a pak mi zcela přesně řekl jaký úhel seřízení mám dát na křídlo.
Jako nevěřící Tomáš jsem si raději udělal sadu podložek různých tlouštěk a dnes jsem z práce vyrazil rovnou do Medlánek.
No, nebudu popisovat, jak jsem to zaklouzával a seřizoval jak magor. Výsledek je jen ten, že Luboš trefil úplně přesné seřízení křídla vůči VOP, jen jsem optimálního kluzu dosáhl tak, že jsem na křídle udělal trochu menší úhel náběhu a to co jsem ubral, to jsem přidal na výškovce
První motorový start - motor na nižší otáčky, málo paliva. Model spořádaně nastoupal, po vysazení motoru sice ošklivě zhoupnul, ale krásně doklouzal ve spořádaných kruzích.
To bude asi ono. Nechám schládnout motor, plním nádržku, stříknu trochu paliva výfukem, zapálím doutnák... a nic. Motor, který byl seřízený na brnknutí stávkuje. Tři čtvrtě hodiny jsem ho ladil, jehlu vytáhl, profoukal, kompresi šteloval, no nakonec seřídil.
Vše nastaveno, nový start, stoupání v krásné levé zatáčce, malé zhoupnutí po vysazení motoru po cca 15 sekundách. V nezměněném poloměru zatáček Popular kroužil a sedal na deter z takových 60-ti metrů na tři body poblíž "Téčka". Startoval jsem od pytle a doutnák střihnul tak na +3 minuty a startoval od pytle. Tzn. model přelétnul skoro celou délku dráhy.
Cestou zpátky jsem potkal Luboše s Jirkou Doleželem, zrovna seřizovali své dvacetinky. Luboš mě poznal už nadálku, páč jsem asi jediný exot, co na Medlánkách v těchto dnech vrčí s volným detoňákem. Říkám: "Luboši, vidíš to?", a ukazuji na podložky pod křídlem a výškovkou, "Vyšlo to úplně přesně, jaks mi říkal".
Třetí let byl poněkud divoký. Motor jsem doladil na vyšší otáčky kroužil doprava a trochu přetaženě, až začal dělat akrobacii. V okamžiku, kdy provedl přímý nálet na mou hlavu, který vybral s elegancí stíhacího esa a pak doklouzal tak, že by se za to nemusel stydět leckterý větroň, jsem zalétávání zanechal. Nebudu už dráždit hada bosou nohou. Podložky pod motorem, které jsem udělal z překližky se rozmáčely palivem a trochu se vymačkaly - změnil se úhel potlačení motoru.
Doladíme zítra....
Kucííí, já se musím pochlubit - já dneska konečně zalítal Populára - teda zbývá ještě několik posledních tahů štětcem...
V pondělí jsem vybíral náhradní volno - ideální počasí na zálet. Psychicky jsem se odhodlal, vzal jsem ho a letiště. Dlouho zaklouzával, ono to nebylo špatné, nebylo to ale úplně stoprocentní. No, jde se to zkusit na motor... Nižší otáčky, málo paliva a jde se na to. Na motor parádně nastoupal (letěl přímo). Pak motor vynechal, párkrát škytnul, a bez zhoupnutí přešel do kluzu. Akorát to nebyl kluz, přešel do zrychlující se spirály a zapíchnul se asi sto metrů za mnou. Všechno chytil podvozek, jenže křídlo pokračovalo v cestě, poutací guma se smekla z lože a hlava motoru mi projela skrz oba nosníky 😥 . Takže cestou domů jsem u Raicharda vybral nové. Oprava šla celkem rychle, chtělo by to ale radu od někoho zkušenějšího.
Tak volám Lubošovi s blbým dotazem, popisuju detailně seřízení, že mám těžiště cca v 50% (originál těžiště nemá uvedeno, v mušce z Modeláře z 80-tých je uvedeno asi na tomhle místě - ono mi to vyšlo bez dovažování). Luboš se zamyslel, trochu jsem ho asi vyrušil, páč na ČT zrovna dávali ten seriál o leteckých bitvách, a pak mi zcela přesně řekl jaký úhel seřízení mám dát na křídlo.
Jako nevěřící Tomáš jsem si raději udělal sadu podložek různých tlouštěk a dnes jsem z práce vyrazil rovnou do Medlánek.
No, nebudu popisovat, jak jsem to zaklouzával a seřizoval jak magor. Výsledek je jen ten, že Luboš trefil úplně přesné seřízení křídla vůči VOP, jen jsem optimálního kluzu dosáhl tak, že jsem na křídle udělal trochu menší úhel náběhu a to co jsem ubral, to jsem přidal na výškovce
První motorový start - motor na nižší otáčky, málo paliva. Model spořádaně nastoupal, po vysazení motoru sice ošklivě zhoupnul, ale krásně doklouzal ve spořádaných kruzích.
To bude asi ono. Nechám schládnout motor, plním nádržku, stříknu trochu paliva výfukem, zapálím doutnák... a nic. Motor, který byl seřízený na brnknutí stávkuje. Tři čtvrtě hodiny jsem ho ladil, jehlu vytáhl, profoukal, kompresi šteloval, no nakonec seřídil.
Vše nastaveno, nový start, stoupání v krásné levé zatáčce, malé zhoupnutí po vysazení motoru po cca 15 sekundách. V nezměněném poloměru zatáček Popular kroužil a sedal na deter z takových 60-ti metrů na tři body poblíž "Téčka". Startoval jsem od pytle a doutnák střihnul tak na +3 minuty a startoval od pytle. Tzn. model přelétnul skoro celou délku dráhy.
Cestou zpátky jsem potkal Luboše s Jirkou Doleželem, zrovna seřizovali své dvacetinky. Luboš mě poznal už nadálku, páč jsem asi jediný exot, co na Medlánkách v těchto dnech vrčí s volným detoňákem. Říkám: "Luboši, vidíš to?", a ukazuji na podložky pod křídlem a výškovkou, "Vyšlo to úplně přesně, jaks mi říkal".
Třetí let byl poněkud divoký. Motor jsem doladil na vyšší otáčky kroužil doprava a trochu přetaženě, až začal dělat akrobacii. V okamžiku, kdy provedl přímý nálet na mou hlavu, který vybral s elegancí stíhacího esa a pak doklouzal tak, že by se za to nemusel stydět leckterý větroň, jsem zalétávání zanechal. Nebudu už dráždit hada bosou nohou. Podložky pod motorem, které jsem udělal z překližky se rozmáčely palivem a trochu se vymačkaly - změnil se úhel potlačení motoru.
Doladíme zítra....