Mistrovství republiky Holešov 15.-18.8.2024
Letos již potřetí bylo MR v Holešově a opět tandem Petr Podvala a Pavel Skotnica nezklamal. Smutné je jen, že nás je na této vrcholně soutěži míň a míň. Má to své nezvratné příčiny a ty neovlivníme. Letos jsme přivítali hojnou účast kolegů Slováků a máme z toho velkou radost. Trochu mi to připomnělo dávné doby MS v Očovej. Jen kotlíkový guláš chyběl.
Ve čtrvrtek se tradičně začíná větroni. Létal jsem obě kategorie RETRO, tak o historicích moc nenapíšu. Snad jen, že se otočil vítr a stěhovali jsme gumicuky. V A2 ani nebyl rozlet a OTVR si to rozdal Laďa Knébl s bratry Kučerovými. Stáří a zkušenosti porazili mládí.
Retro s PM se poprvé létalo i s motory zapuštěnými v trupu. Byla okolo toho velká a zbytečná diskuze. Vyhrála pohodlnost a tak se RETRO nebude létat, jak jsme ho létali za mlada, ale jak si přáli kolegové. Že to nemá vliv na letové časy jsem dokázal Thermal Hopperem s motorem na pylonu. Retro na gumicuku vyhrál bezkonkurenční PARAGON. Jednoduché letadlo, které postavíte za 3 odpoledne v dílně.
V pátek konečně začali vrčet motory a pro mě to je ta pravá soutěžní atmosféra, kterou se nechám pohltit a tak hned po nástupu 3x max v NMR a jen čekat na kolegy. V OTMR A se už musí krapet taktizovat a ulétnout maxo není žádná sranda. Těší mě, že se tato jednoduchá a provozně laciná kategorie letos létá a snad nezapadne pod vrstvou elektromotorů. Se žhavíkem za 50 dolarů a flaškou paliva můžete létat několik let.
Podobně to je s CRC Atom, deci paliva je na půl života a přes to se do této kategorie moc lidé nehrnou. Motory máme krásné repliky od MP JET. Letos to odnesl zraněním náš tichý hoch Michael Horsák. Musel ho Anděl Strážný František Kšána odvézt na šití do nemocnice. Prostě ruka do vrtule nepatří.
Zajímavě dopadly 400. Celou bednu si rozebrala rodina Franty Machače. Gratuluji, hoši! V jedné z nejobsazenějších kategorií ALOT se rozlétávalo 6 kolegů. Nasadil jsem stejnou taktiku jako na mistrovství v Maďarsku. Vydržet s motorem co nejblíž k 90. sekundě a pak do “toho” nešahat a opět model dokázal, že je chytřejší než pilot.
V sobotu pokračovaly motoráky a tak na nebi vrčeli motory COX, kvílely dvaapůlky a poprskávaly 0,6. 1/2 Texaco si odvezl Miro Liška do Bratislavy, CRC Classic zůstalo doma u Podvalů a NMR 2,5 vyhrál zaslouženě Gusta Bulín, který to měl z domácích suveréně nejdál.
Elekrtorubber v rozletu tradičně vyhrál Pepa Hejsek a tak má aspoň malou náplast na letošní bolístky v podobě technických problémů, kterých se ne a ne zbavit. V ELOTU nás bylo 6 a byl to boj jak se patří. Přes letiště se nejprve přehnala bouřka a pak teprve mohly být rozlety. Vzduch krásný čistý, ale bohužel základny mraků na ELOT příliš nízko.
V neděli jsme všichni mleli z posledních, ale museli jsme se ještě vzepřít a dotlačit pomyslnou káru do konce. Létaly se ty největší, nejhlučnější a nejuřvanější kategorie.
V OTMR C nás sice nebylo moc, ale byl to vyrovnaný mač. OTMR B vyhrál Zdenda Hanáček s tak starým modelelem, že když jsem začal létat historiky, tak už byl starý, přes to mu létá docela dobře a s troškou štěstíčka to dá i na bednu. Královna všech historiků Texaco odjela na Slovensko a nejlepší Čech Josef Kalčák byl až druhý. Radost pohledět je na Classic Texaco. Tam nikdo neničí motor velkou kompresí, motory krásně poprskávají a velké modely plavou oblohou. Letos to nebylo na žádné lámání rekordů, ale Petr Knob je prostě neporazitelný a tak ani nemusel letět 3. let a měl to doma.
Na závěr poděkování Petru Podvalovi, Pavlovi Skotnicovi, kolegům, kteří jim pomáhali, BUFETU a obsluhám za pultem. Bez chlazených nápojů a dobrého kafe by to nešlo. Výborné kuchyni. Sponzorům, bohužel nemám seznam.
Letu zdar
Sláva Štorek
Poznámka redakce: Ceny pomohli zajistit Franta Kšána a Sláva Štorek, finančně přispěli prostřednictvím svých firem Mirek Částka a Petr Chvátal. Díky!!!
Fotky Antonína Cveka https://avcvek.rajce.idnes.cz
Oficiální výsledky SAM MČR 2024