ALOT pravidla
Dovolte mi malou poznámku k pravidlům ALOT. Je to moje oblíbená kategorie, moc mi sice nejde, ale o to raději ji létám.
Byl jsem na soutěži na Lánech a teď v Lipencích. Překvapilo mě, že někteří kolegové létají tuto kategorii a výšku i čas jim řídí vysílačka JETI. Nic proti asi nejlepším soupravám na světě, ale přečtěte si, prosím, pozorně pravidla. V jednom odstavci je psáno, že zařízení musí být vloženo do modelu a v dalším, že není povolena telemetrie.
Ovládání těchto hodnot z vysílače je pomocí telemetrie. Asi by člověka mrzelo, kdyby vyhrál důležité závody a následně byl vyloučen, protože si špatně vyložil pravidla.
Sláva Štorek
Ne webu Ivana Hořejšího jsem narazil na obrázek nastavení Altisu pro ALOT.
Tak je to správně a tak to má být 🙂
https://horejsi.cz/Pages/DetailProdukt.aspx?objcislo=2718
Ahoj Slávku,
děkuji za příspěvek, který mi připomněl, abych taky k tomu něco přidal.
Také já ALOT mám za oblíbenou a považuji ji za nejspravedlivější kategorii, protože startovní- vypínací výška nad 300m, nesvědčí již vůbec o kvalitách pilotáže. Je to ( třeba u ELOTU) jenom o kvalitách motoru – pohonné jednotky a vysokém riziku, že model pilot již neřídí, ale jenom vidí, možná ale i to jenom „ někdy“.
Kontrola výškoměru po každém přistání by měla být samozřejmostí tak, jak je to i v jiných kategoriích , např. : RCEV, RCEP nebo F5J. Tyto kategorie nevznikly náhodou, ale vývojem, kdy bylo již naprosto neúnosné, aby se létalo do „ neviditelných“ výšek a soutěžilo se, kdo má silnější motor a větší drzost to riskovat.
Navíc se eliminovala možnost, aby si někdo přimotorovával a proto se stanovil na schváleném výškoměru jednoznačně závazný software, který je při soutěži povinně daný.
To vše je ale podmíněno tím, aby se opravdu po každém přistání výškoměr kontroloval, nejlépe nezávislým časoměřičem – zejména na mistráku !
Pokud je časoměřičů nedostatek, dá se to vyřešit tak, že namátkově provádí kontrolu alespoň jeden supervizor. Toto u nás na soutěžích např. RCEV dodržujeme.
O telemetrii tu vůbec nechci spekulovat. Telemetrii si může každý na tréningu používat, jak chce, ale na soutěžích to nemá vůbec co dělat !
Budu teď možná trochu drsný, ale být po mém, tak bych kategorii ELOT úplně zrušil ( jak jsem již navrhoval ve svých příspěvcích loni na Rané), ale povolil bych více kategorií ALOT – v měřítku, mimo měřítko, do 300m, do 200m, různé plošné zatížení, atd. Všechno ale s výškoměrem.
Libore díky za odpověď. Na ELOT je teď trochu hon. Osobně by mi nevadilo, kdyby tato kategorie zanikla. Ale když jezdím po soutěžích, tak nejvíc lidí létá ELOT, bohužel 80% z nich netuší o čem ta kategorie je.
Sláva