Skip to content
SAM 78
MENUMENU
  • Úvodní stránka
  • Diskuzní fórum
  • Databáze Modelů
  • Fotogalerie
    • Akce
    • Modely
    • Historie
    • Plánky
  • Soubory ke stažení
    • Zpravodaje
    • Různé
    • Plánky
  • Klub SAM-78
    • Zakládací listina klubu SAM 78
    • Registrace SAM 78 z.s.
    • Výbor klubu SAM 78
    • Přihláška a dokumenty SAM 78
    • Pravidla létání pod hlavičkou SAM 78
    • Soutěžní pravidla
    • Kalendář soutěží SAM78 na rok 2023
18. 9. 2020 / Oznámení

ALOT pravidla

Dovolte mi malou poznámku k pravidlům ALOT. Je to moje oblíbená kategorie, moc mi sice nejde, ale o to raději ji létám.
Byl jsem na soutěži na Lánech a teď v Lipencích. Překvapilo mě, že někteří kolegové létají tuto kategorii a výšku i čas jim řídí vysílačka JETI. Nic proti asi nejlepším soupravám na světě, ale přečtěte si, prosím, pozorně pravidla. V jednom odstavci je psáno, že zařízení musí být vloženo do modelu a v dalším, že není povolena telemetrie.
Ovládání těchto hodnot z vysílače je pomocí telemetrie. Asi by člověka mrzelo, kdyby vyhrál důležité závody a následně byl vyloučen, protože si špatně vyložil pravidla.
Sláva Štorek

Zobrazení: 257

Post navigation

Předchozí článek:

Pozvánka na výstavu

Další článek:

Podzimní litomyšlský historik – změna termínu na 28.9. 2020

3 komentáře

  1. Pavel Skotnica napsal:
    18. 9. 2020 (22:59)

    Ne webu Ivana Hořejšího jsem narazil na obrázek nastavení Altisu pro ALOT.
    Tak je to správně a tak to má být 🙂
    https://horejsi.cz/Pages/DetailProdukt.aspx?objcislo=2718

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  2. Libor Kristian napsal:
    25. 9. 2020 (18:11)

    Ahoj Slávku,
    děkuji za příspěvek, který mi připomněl, abych taky k tomu něco přidal.
    Také já ALOT mám za oblíbenou a považuji ji za nejspravedlivější kategorii, protože startovní- vypínací výška nad 300m, nesvědčí již vůbec o kvalitách pilotáže. Je to ( třeba u ELOTU) jenom o kvalitách motoru – pohonné jednotky a vysokém riziku, že model pilot již neřídí, ale jenom vidí, možná ale i to jenom „ někdy“.
    Kontrola výškoměru po každém přistání by měla být samozřejmostí tak, jak je to i v jiných kategoriích , např. : RCEV, RCEP nebo F5J. Tyto kategorie nevznikly náhodou, ale vývojem, kdy bylo již naprosto neúnosné, aby se létalo do „ neviditelných“ výšek a soutěžilo se, kdo má silnější motor a větší drzost to riskovat.
    Navíc se eliminovala možnost, aby si někdo přimotorovával a proto se stanovil na schváleném výškoměru jednoznačně závazný software, který je při soutěži povinně daný.
    To vše je ale podmíněno tím, aby se opravdu po každém přistání výškoměr kontroloval, nejlépe nezávislým časoměřičem – zejména na mistráku !
    Pokud je časoměřičů nedostatek, dá se to vyřešit tak, že namátkově provádí kontrolu alespoň jeden supervizor. Toto u nás na soutěžích např. RCEV dodržujeme.
    O telemetrii tu vůbec nechci spekulovat. Telemetrii si může každý na tréningu používat, jak chce, ale na soutěžích to nemá vůbec co dělat !
    Budu teď možná trochu drsný, ale být po mém, tak bych kategorii ELOT úplně zrušil ( jak jsem již navrhoval ve svých příspěvcích loni na Rané), ale povolil bych více kategorií ALOT – v měřítku, mimo měřítko, do 300m, do 200m, různé plošné zatížení, atd. Všechno ale s výškoměrem.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
    1. Květoslav Štorek napsal:
      26. 9. 2020 (10:21)

      Libore díky za odpověď. Na ELOT je teď trochu hon. Osobně by mi nevadilo, kdyby tato kategorie zanikla. Ale když jezdím po soutěžích, tak nejvíc lidí létá ELOT, bohužel 80% z nich netuší o čem ta kategorie je.
      Sláva

      Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

Důležité odkazy

  • Soutěže SAM78 v roce 2023
  • Soutěžní pravidla
  • Pravidla létání SAM 78
  • Povinné značení modelů

  • Přihláška do spolku SAM 78
  • Stanovy SAM78
  • Výpis ze spolkového rejstříku
  • Registrace UCL
  • Kontakty - výbor SAM 78

  • Fotogalerie
  • Databáze modelů
  • Diskuzní fórum
  • Výsledky, fotky, videa
  • Informace 1, 2
  • Propozice
  • Seznam soutěžících
  • Seznam modelů
  • LMK Čmelák Holešov
  • Město Holešov

Děkujeme sponzorům

Czech Aero - výroba modelů

Kospol- reklamní agentura

PCH - výroba a projekty

<b>Stránky mistrovství, výsledky, fotky, reportáže</b>

Fotogalerie

  • Akce
  • Modely
  • Historie
  • Plánky

Přihlášení

Vytvořit nový účet
Zapomenuté heslo?

Výsledky mistrovství Evropy

Výsledky ME Itálie 2019
Výsledky ME SAM 2018

Rubriky

  • Modely a technika
  • Nezařazené
  • Oznámení
  • Pravidla
  • Vzpomínky pamětníků
  • Z historie

Archivy

Nejnovější příspěvky

  • Korespondenční soutěž RETRO Větroně s pomocným motorem – 2023
  • 2023 Frank Ehling International 1/2A Texaco Postal Challenge
  • XIX. ME SAM v Nitre 25.VI. – 30.VI. 2023.
  • Další výškoměr z Maďarska
  • Pravidla pro létání s modely platná od 1.1.2023

Nejnovější komentáře

  • Květoslav Štorek o Korespondenční soutěž RETRO Větroně s pomocným motorem – 2023 Bře 16, 23:56
  • Květoslav Štorek o Korespondenční soutěž RETRO Větroně s pomocným motorem – 2023 Bře 16, 21:16
  • Květoslav Štorek o Další výškoměr z Maďarska Úno 10, 13:14
  • Květoslav Štorek o Pravidla pro létání s modely platná od 1.1.2023 Led 17, 21:58
  • Květoslav Štorek o Korespondenční propadák listopad 2022 Pro 7, 19:34

Nejnovější příspěvky na fóru

Palivo pro benzínové motoryvytvořil ZdenekMKALKAPřed 4 týdny
RC ovládánívytvořil ZdenekMKALKAPřed 2 měsíce
NMR 2,5 – OS MAX 15vytvořil ZdenekMKALKAPřed 2 měsíce

Uživatel

  • Seznam uživatelů
  • Nastavení soukromí
  • Nová registrace
  • Zapomenuté heslo
© 2023 SAM 78