Pohárová soutěž 2019
Pohárová soutěž 2019
V loňském roce proběhla první pohárová soutěž v kategoriích OTMR – AB a OTMR – C. Létaly se čtyři soutěže, které byly zařazeny do pohárové soutěže. Vítězem kategorie OTMR – AB se stal Květoslav Štorek a v kategorii OTMR – C zvítězil Petr Hrubý.
Pro letošní rok jsme se dohodli, že přidáme kategorii Classic Texaco. Tato kategorie je především zaměřená na modely z třicátých let dvacátého století s pohonem pouze benzínovými motory do roku 1945.
Pravidla létání OTMR AB a C pohárová soutěž 2019
Bude se létat OTMR AB a C podle evropských pravidel.
Klasické Texaco podle pravidel SAM 78
Classic Texaco (klasické Texaco)
– cíl této kategorie: navržena byla tak, aby podporovala stavbu a létání s velkými modely, které se účastnili historických vytrvalostních soutěží sponzorovaných společností Texaco Oil Company v polovině 30-tých let 20. století
– soutěžit lze s motorovým modelem v originální velikosti, navrženým před rokem 1940
– pohon je originálním benzínovým motorem s jiskřivou svíčkou, který byl vyroben před rokem 1945 a jejich repliky
– detonační motory, motory se žhavicí svíčkou, konverze motorů a škrticí klapky jsou zakázány
– požadované je RC ovládání vypnutí motoru kvůli bezpečnosti
– palivo musí být jen benzín nebo benzen
– minimální plošné zatížení je 30,5 g/dm2.
– objem palivové nádrže nesmí být větší než je maximální dovolená kapacita přídělu paliva v závislosti na hmotnosti modelu, jak je uvedeno v tabulce
– nádrž musí být umístěna tak, aby bylo možno její obsah snadno kontrolovat
– pořadatelé při přejímce modelů model zváží, přeměří objem nádrže a zaznamenají objem nádrže do letové karty. Tento záznam ověří podpisem
– příděl paliva pro Classic Texaco je 1cm3 na každých 100 gramů hmotnosti modelu
– hmotnosti modelů se zaokrouhlují k nejbližšímu násobku 100 gramů takto:
hmotnost | cm3 paliva | hmotnost | cm3 paliva |
0 – 649 | 6 cm3 | 2350 -2449 | 24 cm3 |
650 – 749 | 7 cm3 | 2450 – 2549 | 25 cm3 |
750 – 849 | 8 cm3 | 2550 – 2649 | 26 cm3 |
850 – 949 | 9 cm3 | 2650 – 2749 | 27 cm3 |
950 – 1049 | 10 cm3 | 2750 – 2849 | 28 cm3 |
1050 -1149 | 11 cm3 | 2850 – 2949 | 29 cm3 |
1150 -1249 | 12 cm3 | 2950 – 3049 | 30 cm3 |
1250 -1349 | 13 cm3 | 3050 – 3149 | 31 cm3 |
1350 -1449 | 14 cm3 | 3150 – 3249 | 32 cm3 |
1450 -1549 | 15 cm3 | 3250 – 3349 | 33 cm3 |
1550 -1649 | 16 cm3 | 3350 – 3449 | 34 cm3 |
1650 -1749 | 17 cm3 | 3450 – 3549 | 35 cm3 |
1750 -1849 | 18 cm3 | 3550 – 3649 | 36 cm3 |
1850 -1949 | 19 cm3 | 3650 – 3749 | 37 cm3 |
1950 -2049 | 20 cm3 | 3750 – 3849 | 38 cm3 |
2050 – 2149 | 21 cm3 | 3850 – 3949 | 39 cm3 |
2150 – 2249 | 22 cm3 | 3950 – 4049 | 40 cm3 |
2250 – 2349 | 23 cm3 | 4050 – 9999 | 40 cm3 |
– před startem může být motor v chodu a nádrž se může doplnit na přidělené maximum při běžícím motoru
– všechny modely v kategorii Classic Texaco musí startovat ze země (ROG)
– započítaný výsledek je nejdelší čas letu modelu z 3 startů s neomezeným časem letu
V kterékoliv kategorii se může soutěžící zúčastnit maximálně s dvěma modely. Do soutěže se mu započítá jen lepší výsledek v jednotlivých kategoriích. Každý model bude mít svoji startovací kartu. Body se rozdávají od posledního (1bod) vzestupně k prvnímu. Pokud například 10 soutěžících zaplatí vklad do soutěže, vítěz bude mít 10 bodů, a to i v případě, že někdo nakonec vůbec nepoletí. Pokud by jeho druhý model obsadil například 2. místo 9 bodů nebude uděleno.
Celkový počet soutěží zatím není znám, ale do poháru se budou počítat 3 nejlepší výsledky v roce. Pokud bude víc soutěžících se stejným počtem bodů, sečtou se sekundy jednotlivých letů. Pokud i v tomto případě by došlo ke shodě, dojde k součtu i čtvrtých časů z 3 nejlépe obsazených soutěží.
Soutěže zařazené do pohárové soutěže 2019: 4.5. sobota Litomyšl, 5.5. neděle Třebíč, 11.5. sobota AMG Mýto, 9.6. neděle Havlíčkův Brod, 27.7. sobota Jeseník, 21.9. Litomyšl závěrečná soutěž a vyhlášení výsledků pohárové soutěže 2019.