Mistrovství Evropy 2019
Roberto Grassi poslal první bulletin k 17. Mistrovství Evropy, které se bude konat na letišti Aguscello v Itálii. Budou se létat tři doplňkové kategirie: Texaco Antique (Modellismo Trophy) a Civy Boy a Electro Glider.
Doporučuje použít pro rezervace hotelu běžné prohlížeče jako: Booking, Airbnb, Trivago, Tripadvisor, atd. Je velká nabídka jak ve městě tak v blízkosti letiště. Kdo by měl jakékoli pochybnosti o hotelu, který si vybral. Může poprosit Roberto Grassi o doplnění informací.
Informace o příjezdu na letiště a další informace budou ve druhém bulletinu.
Roberto Grassi e-mail: roby51it@gmail.com
Italští kolegové z důvodu větší bezpečnosti pro soutěžící v kategorii OTVR (větroňů). Udělali změnu programu.
NOVÝ PROGRAM MISTROVSTVÍ EVROPY SAM
Přihláška ke stažení, formát Word
Aeroporto di Prati Vecchi di Aguscello – Ferrara
Aeroporto Aguscello vista satellite
Soutěžní pravidla dopňkových kategorii ME 2019
“BORSETTI FORMULA”
Tyto pravidla vychází z myšlenky jednoho člena klubu Ala Azurra Ferrara, Gianniho Borsettiho, který chtěl jednoduchou, zábavnou soutěž pro všechny, s motory o obsahu .049 C.I./ 0,8 cm3 pro model Civy Boy 24 “, který se mu líbil. Zvětšil původní výkres na rozpětí křídel 98,3 cm, což je povolená velikost. Tato kategorie získala oblibu a už proběhly čtyři ročníky soutěží složené ze čtyř soutěžních kol. My, jako organizátoři 17. Mistrovství Evropy RC modelů, chceme tuto kategorii létat jako doplňkovou soutěž, která by ocenila Gianniho za pěkný nápad.
Soutěž je vyhrazena jen pro jeden model: Civy Boy 24 “zvětšený na rozpětí křídel 98,3cm.
Jediné povolené odchylky od původního návrhu jsou: nahrazení směrovky z plné balzy, konstrukční směrovkou a zesílení trupu. Vnější obrysy konstrukce musí zůstat beze změn.
Povolené motory jsou: jakýkoliv typ / značka motoru GLOW (žhavící) o objemu 0,049 (0,8cm3) s vnější a viditelnou nádrží z průhledné plastové stříkačky o kapacitě 3cm3. Jakákoli nesklopná a nekovová vrtule je povolena. Je povoleno jakékoli palivo bez benzinu (benzín / benzen).
Není požadováno minimální plošné zatížení křídla.
Výsledné skóre je součet čtyř nejlepších letů z pěti. Letové maximum je 10 minut.
Všechna ostatní pravidla jsou v souladu s platnými pravidly pro ME 2017-2020.
Plánek modelu Civy Boy
TEXACO ANTIQUE
- Motorové modely zkonstruované a stavebnice modelů vyrobené do 31.12.1950 (v Evropě existuje příliš málo modelů poháněných spalovacími motory zkonstruovaných před rokem 1945)
- Minimální hmotnost modelu 500g a maximální 4200g.
- K pohonu modelu pouze jiskřivý motor zkonstruovaný do 31.12.1955. Pouze s mechanickým kontaktním přerušovačem. Není dovoleno magnetické nebo optické přerušovače.
- Je povolena konverze motoru žhavící na jiskřivý. Dieselový a žhavící motor není povolen.
- Je zakázané používání RC karburátorů, úpravy difusorů, je-li na motoru udělaná konverze, musí být sání jako originál. Úpravy, které nesplní tyto podmínky, bude model diskvalifikován.
- Motor musí mít vypínač zapalování.
- Minimální plošné zatížení je 30,5 g/dm2.
- Výsledné skóre je součet tří nejlepších letů ze čtyř. Letové maximum je 15 minut. Oprava startu je možná do 30 sekund.
- Povolené množství paliva:
Hmotnost modelu od 500g do 600g je 6 cm3
601 – 1000g 8 cm3
1001 – 1400g 10 cm3
1401 – 1800g 12 cm3
1801 – 2200g 14 cm3
2201 – 2600g 16 cm3
2601 – 3000g 18 cm3
3001 – 3400g 20 cm3
3401 – 3800g 22 cm3
3801– 4200g 24 cm3
- Nejsou povoleny kovové, uhlíkové a sklopné vrtule.
11. Maximální rozpětí modelu 3,5 metru.
ELECTRIC GLIDER
– soutěžit je možné s jakýmkoli modelem větroně, který byl navržen před rokem 1951
– rozpětí nesmí překročit 3,5 metru (138 palců)
– do přední části trupu je zabudovaný elektromotor, sklopná vrtule, regulátor baterie a výškoměr, jejichž typ je volně volitelný
– instalace motoru by měla co nejméně změnit charakter/vzhled původního modelu větroně
– motor může být umístěn pouze v přední části trupu fixně (pevně), ale je povoleno, aby unašeč vrtule a kužel byly mimo původní délku trupu
– výškoměr musí vypnout motor ve výšce 100 metrů
– čas chodu motoru je maximálně 30 sekund, což se započítává do maximální doby letu, který je 5 minut 30 sekund (330 sekund)
– čas chodu motoru kontroluje pomocník nebo časoměřič
– motor musí být vypnut po 30 sekundách, i když model nedosáhl výšku 100 metrů.
– model startuje z ruky
– započítávaný výsledek je součtem tří nejdelších letů z 6 možných startů