Diskuzní fórum

Navigace fóra - nacházíte se zde:FórumKategorie modelů SAM: TEXACOTEXACO
Please to create posts and topics.

TEXACO

Page 1 of 9Next

Zdravím všechny kdo se zajímají o tuto kategorii.

Tak stavíš nový model? 😉

Jo stavím, ale je to větroň.Zatím nemám motor, ale už mám něco vyhlídnutý.Na Westernerovi testuju moje vrtule a teď si dělám lyže.Už se těším až si půjdu zalítat.Prosím pro příště je potřeba se zaregistrovat i po vstupu do fora, protože potom jsi anonymní a já nevím s kým si píšu Petr. 😀

Tak se mi to asi povedlo, co to na těch fotkách tvoříš? Ty umíš dělat vrtule? Jak to chceš udělat s profilem listů? No to je paráda! Máš můj obdiv.Petr 😉

Super tak se to povedlo mám radost, že si pokecáme a doufám, že se přidají i další.Na té první fotce byla výroba lyže na Westernera a ta druhá je můj pokus o vrtuli.Už jsem jednu udělal z bukového prahu a povedla se.Motor běží na třetinu výkonu a vrtule táhne jak divá.Teď dělám další dvě, jednu mám nachystanou k testu (zatím počasí nepřeje)a druhou před dokončením.S profilem si hlavu nelámu dělám CRD (co ruka dá), ale podobá se to profilu křídla u házedla.Co stavíš Ty?Tvoje dílna mi připomíná tu moji, když jsem stavěl Westerna musel jsem jít ven, když jsem ho chtěl sestavit, ale jsem vděčný za to co mám ještě před dvěma léty jsem modelařil v kuchyni panelákového bytu 2+1 Petr. 😆

Na fotce je Lanzo Airborn (rozpětí 2,7m), když jsem vloni stavěl Bombera(2,4m), tak jsem křídlo stavěl v obejváku, teď jsem si s vlastně s ještě větším křídlem troufnul sestavovat ho v dílně. Je to velký model a já po loňských zkušenostech s motorem budu laborovat i s vrtulí. Mě se na Bombera vešla 450/200 a chodilo to s ní. Motor mi s normální vrtulí šel tak kolem dvou minut, s tou velkou víc jak tři. Takže Airborn bude mít velkou. Ještě jsem měřil otáčky a benzíňák s tou velkou vrtulí měl 3 800ot/min. Víc jem z něho nedostal. Nedávno jsem u kamaráda objevil ručičkový mincíř, tak budu i měřit tah motoru. Je to všechno velice zajímavé a hodně mi v tom všem pomáhá p. Rybák a Jada Ppek. Doufám, že si tyto stránky přečte i někdo další a začne se dělit o zkušenosti. Co říkáte pánové, zkusíte to?Petr 😉

Koukám,že jsi to rozjel ve velkém.To já bych se klonil k modelům okolo 2 m. a to jen z důvodu přepravy.Teď, když vyjedeme s těma našena "oříškama" tak máme plný auto.Bohužel nenáme vozík to by byla paráda.Asi budu muset dělat modely víc rozkládací moc se mi do toho nechtělo z pevnostního hlediska a taky kůli váze, ale asi mi nic jiného nezbude.Píšeš, že jsi Bombera optřil vrtulí 450/200 je to opravdu strop.Nešla by tam 450/250?Ta moje vrtule je 420/asi400 a funguje bezvadně.Bohužel nevím přesně stoupání, protože nevím jak se přesně určuje.Zatím to dělám pomocí grafu a vycházejí mi hrozný hodnoty tak nevím jestli je to správně.Další vrtuli jsem dělal z bloku ještě o 4 mm vyšším při zachování stejného průměru a šířky to bude zese o něco větší stoupání vyšlo mi 490, ale tomu už nechci věřit, protože je to skoro jako u gumáka.Až počasí dovolí a půjdu to otestovat dám vědět.Lyže už mám namontované a sněhu je tady tak akorát už se nemůžu dočkat ta inverze mě zabije Petr.

Tak taky koukám, že si píšeme sami. Ten Airborn je dokonale rozložitelný, dokonce asi udělám i demontovatelný podvozek. U bombera jsem toto neměl. Tam jsem jen odělal kormidla, ale SOP a VOP zůstaly spolu, dnes už vím, že to chce taky rozdělávat. Na křídlech demontované uši jsou samozřejmostí. Bomber má v křídlech planžetu( dříve jsem aktivně dělal RC-V2), Airborn má ocelový drát o průměru 5 mm( snad to bude stačit). Potah udělám z toho hedvábí od Rybáka, to mě moc vyhovuje. U nového motoru PAWa nefunguje MVVSácký RC karburátor a já nemám originální, tak tam jde původní a vypínat ho budu takovou pípou se servem. Jinak ty otáčky řídit za letu netřeba, stačí jen vypnutí v krizovkách. To už jsem odskušel s Ohlsonem v Bomberovi. Jestli si chceš postavit hezké éro, disponuji Italským plánkem IL DUCA.
Petr

Ahoj dnes konečně povolilo počasí, byla inverze a u nás na horách krásně svítilo sluníčko.Teplota okolo -3 stupňů prostě paráda.Motor si dal říct a poměrně slušně chytal a běžel 4 a půl minuty.Další moje vrtule se taky osvědčila sice to už není takový rozdíl jako, když jsem přešel z 360/200 na první moji neznámích parametrů.Teď dodělávám ještě třetí typ tak uvidím.Lyže jsem taky otestoval nejdřív to trošku brzdilo, ale když dostatečně promrzly tak už to šlo.Zdeňek Hanáček přijel taky létat se svým SV 23 a létál přímo excelentně tři starty a tři maxa u prvního letu to bylo přes 16 minut prostě inverze úplně super sice se musíš prokousat prvními 80 metry, ale pak už je to super.Horní vrstvy jsou klidné a celkem prohřáté takže žádná divočina, ale krásné klidné létání.Mám pár fotek a umístím je do fotogalerie.Jestli je někdo stejný šílenec a létá taky v zimě prosím vyfoťe to a pošlete na moji adresu uděláne galerii Létáme v zimě.Ten plán na IL DUCA je zajímavý asi bych ho chtěl,ale hned bych ho nestavěl, zatím je to dost živé éro a já mám rád stavbu letadel, které nejsou okoukané.Až se trošku opomene tak bych si ji postavil.Zatím mám v plánu jiné éro.Jsem ve stádiu kreslení plánu tak doufám,že příští rok ho postavím.Píšeš o tom, že použiješ kulatinu na spojku křídel.Já osobně bych volil trubku při nižší hmotnosti je pevnější dal bych tam průměr 12 dural možná i 10 by stačilo určitě to bude pevnější.Nezapomeň na plochu jakou budou mít křídla a když lítáš v kosmu nůže dojít k dost brutálním polohám, které si žádají brutální zásahy do řízení, které prověří pevnost konstrukce to je můj názor. Tak se měj Petr.

Docela závidím počasí, tady byla ještě včera pěkná mlha. Já jsem modely zazimoval. Na Silvestra se chystám do Havl. Brodu ke Karlu Svobodovi, jezdíme tam už mnoho let a tam si vezmu nějaké éro. Asi to odnese Antares na elektriku. Ještě, že jsem řidič, oni se tam vždy modeláři opíjej a já je vezu domů. Nejsou to jen hitorici, u nás je v poslední době spousta nových členů, ale jsou to jen samé stavebnice a polystyren. Stalo se mi, že se dva na letišti divili, z čeho mám ten trup (zjevně neznali klasickou stavbu) a kde jsen ten model koupil, že oni takový nikde v nabídce firem neviděli. Petr

Page 1 of 9Next