Palivo pro benzínové motory

Citát ze zdroje Bohumil Hejl dne 22. 2. 2023, 15:16Jako nováček na tomto fórumu mám dotaz na nejvhodnější palivo pro historické benzínové motory.
Na internetu se objevuje návod na bílý plyn Coleman PowerFuel + olej minerální 60-70w poměr 3:1.
Na jaké palivo (benzínové) létáte vy v historických modelech?
Chci uvést do chodu Ohlsson O & R 60. Cívka Larry coil + také od Larryho zapalování SSIGNCO, které budu napájet 2 články 13850 v paralelním zapojení (3,7V). Vrtule 14x6"nebo větší?
Děkuji za rady
Bob
Jako nováček na tomto fórumu mám dotaz na nejvhodnější palivo pro historické benzínové motory.
Na internetu se objevuje návod na bílý plyn Coleman PowerFuel + olej minerální 60-70w poměr 3:1.
Na jaké palivo (benzínové) létáte vy v historických modelech?
Chci uvést do chodu Ohlsson O & R 60. Cívka Larry coil + také od Larryho zapalování SSIGNCO, které budu napájet 2 články 13850 v paralelním zapojení (3,7V). Vrtule 14x6"nebo větší?
Děkuji za rady
Bob

Citát ze zdroje ZdenekMKALKA dne 23. 2. 2023, 10:56Pěkně je to o palivech pro modelářské motory rozepsáno u kolegů z KHMM:
Paliva pro modelářské dvoudobé motory – Klub historických modelů a motorů (khmm.cz)
Já používám, jak je tam psáno: 80% Naturalu z nejbližší čerpací stanice a 20% ricinového oleje (kupuji také tam, kde to mám nejblíže - tj. v Brně - https://www.oleje.cz/).
Pěkně je to o palivech pro modelářské motory rozepsáno u kolegů z KHMM:
Paliva pro modelářské dvoudobé motory – Klub historických modelů a motorů (khmm.cz)
Já používám, jak je tam psáno: 80% Naturalu z nejbližší čerpací stanice a 20% ricinového oleje (kupuji také tam, kde to mám nejblíže - tj. v Brně - https://www.oleje.cz/).

Citát ze zdroje Petr Knob dne 19. 4. 2023, 20:09Zdravím. Záleží s čím chcete lítat. jestli na benzin a nebo na metyl. Já osobně používám klasický poměr 3:1 ať u benzinu, tak u metylu. Benzin opravdu ten obyčejný od pumpy. Bohužel je dnes už jen nejmenší oktanové číslo 95. Já ještě před pár lety kupoval Speciál. Staré motory běhaly na benzin s oktanovým číslem 75. Coleman má myslím 100 a když ho kluci zkoušeli, tak to nebylo dobré. Olej do benzinu používám Castrol TT - minerální (už se u nás nedá koupit). Dá se nahradit obyčejným olejem do dvoutaktů. Dá se použít i ricin, ale né každý se smíchá s benzinem. Syntetické novodobé oleje jsou sice funkční a modely jsou čistší, ale motoru to neprospívá. Minerální olej totiž zatáhne mikroskopické nerovnosti a těsní, kdežto syntetický olej tyto nerovnosti kopíruje a tím dochází k rychlejšímu opotřebení třecích ploch. Zmiňovaný pomět 3:1 navíc lépe těsní a motor má lepší kompresi. Větší množství oleje (3:1) motoru nevadí a vlastně se tím prodlužuje jeho životnost. U metylového paliva používám ricin ve stejném poměru.
Co se týká zprovoznění OR,60 , tak určitě poběží. Byly to jednoduché spotřební motory, které se vyráběly ve velkých sériích a byly spolehlivé. V zapalování používám v poslední době už jen LiOn jednočlánek. Úplně to stačí. Vrtule 14/6 standartní rozměr pro Ohlssony ,60.
Petr Knob
Zdravím. Záleží s čím chcete lítat. jestli na benzin a nebo na metyl. Já osobně používám klasický poměr 3:1 ať u benzinu, tak u metylu. Benzin opravdu ten obyčejný od pumpy. Bohužel je dnes už jen nejmenší oktanové číslo 95. Já ještě před pár lety kupoval Speciál. Staré motory běhaly na benzin s oktanovým číslem 75. Coleman má myslím 100 a když ho kluci zkoušeli, tak to nebylo dobré. Olej do benzinu používám Castrol TT - minerální (už se u nás nedá koupit). Dá se nahradit obyčejným olejem do dvoutaktů. Dá se použít i ricin, ale né každý se smíchá s benzinem. Syntetické novodobé oleje jsou sice funkční a modely jsou čistší, ale motoru to neprospívá. Minerální olej totiž zatáhne mikroskopické nerovnosti a těsní, kdežto syntetický olej tyto nerovnosti kopíruje a tím dochází k rychlejšímu opotřebení třecích ploch. Zmiňovaný pomět 3:1 navíc lépe těsní a motor má lepší kompresi. Větší množství oleje (3:1) motoru nevadí a vlastně se tím prodlužuje jeho životnost. U metylového paliva používám ricin ve stejném poměru.
Co se týká zprovoznění OR,60 , tak určitě poběží. Byly to jednoduché spotřební motory, které se vyráběly ve velkých sériích a byly spolehlivé. V zapalování používám v poslední době už jen LiOn jednočlánek. Úplně to stačí. Vrtule 14/6 standartní rozměr pro Ohlssony ,60.
Petr Knob

Citát ze zdroje Květoslav Štorek dne 20. 4. 2023, 7:09Ahoj jsem na tom podobně.
Classic texaco 1 díl krystalicky upraveného rycinového oleje 3 díly benzínu.
OTMR kupuji metylové palivo s 20% syntetického oleje a přidám 10% rycinu. Stejné palivo pak dávám i do NMR.
Ahoj jsem na tom podobně.
Classic texaco 1 díl krystalicky upraveného rycinového oleje 3 díly benzínu.
OTMR kupuji metylové palivo s 20% syntetického oleje a přidám 10% rycinu. Stejné palivo pak dávám i do NMR.

Citát ze zdroje Martin Křesadlo dne 20. 4. 2023, 22:05Ahoj, co to znamená "krystalicky upravený ricinový olej" ?
Ahoj, co to znamená "krystalicky upravený ricinový olej" ?