Diskuzní fórum

pro možnost vkládat nové příspěvky a témata.

Další kousek do kolotoče

Pan Matthews v roce 1949 zkonstruoval další ze svých Fubarů pro třídu CLASS-C a s motorem 51 se mu i velice dařilo. Doufám, že i můj Fubar 75 Vám pěkně prožene pérka. Ještě není jistý motor, ale asi nějaká 49-55.

Nahrané soubory:
  • 20210415_191112.jpg
Pavel Skotnica ohodnotil tento příspěvek.
Pavel Skotnica

Jestlipak Slávo víš, jak název FUBAR vznikl?

Nebudu napínat. Je to výraz ze slengu americké armády.

FUBAR - Fucked Up Beyond All Repair  volně hodně slušně přeloženo -  neopravitelně poškozeno.

Nekecám 🙂  en.wikipedia.org

Ono to je v té knížce, co vydal, ale bohužel neznám jediné anglické slovo. To bych mohl psát na FUBARY v češtině. Už jsem nakreslil 2 a pošilhávám ještě po dalších. 57 +81 a ta řada pro NMR třeba 600 a podobně.

FUBARistů není nikdy dost dost.  Tady borec to má na 107"

http://www.thebuildingboard.com/2016/06/fubar-1600.html

 

Ahoj Slávo,

kdybych u tebe nebyl tak bych řekl, že musíš bydlet ve vile minimálně 30 + 10 s obrovskou půdou, kde skladuješ svoji letku. Opět super stroj a opět jiná konstrukce než oblíbený Playboy. Takhle to vypadá, že pokud se postavíš na start, tak nikdo už nemůže říct, že se jedná o monotypovou soutěž.

Petr

To si piš. Ani motor nebude Mc Coy 60 typ 20. Ale on se nějaký hlupák najde, co to napadne, neboj. Co bys říkal Mc Coy Sportsman 55 v benzinovém provedení. Je to motor z roku 1948 a můj šuplík 2 vlastní.

Těžko říct, vzhledem k velikosti VOP a průřezu trupu to určitě bude chtít opravdu tuhý trup v oblasti kořene, takže 60 motor by byla asi opravdu raketa. Chce to vyzkoušet. Porovnej si hmotnost a plochu s Hayseedem to má podobné rozpětí a máš to už vyzkoušené. Mc Coy Sportsman 55 bude o něco málo výkonnější, ale zase to bude změna ve startovním poli. Na druhou stranu předpokládám lepší kluz. Opravdu nevím chce to testovat.

Chtěl bych se vrátit k jednomu z témat na jiném vláknu o výběru modelů. Píšete vem éro z půdy a dej do něj motor ze šuplíku. Vím, že je to myšleno s nadsázkou, ale já to dělám následovně. Nejdřív chodím po place a koukám kdo s čím lítá. Vyberu si kategorii, která se mi nejvíc zamlouvá a pak začnu hledat model, který se mi líbī a ten přepočítávám na poměry motor, plocha, váha a samozřejmě to nejdůležitější musí mi padnout do oka. To by jste nevěřili jaké je to jemné síto. Pokud se mi toto všechno podaří tak hledám motor a jdu do stavby. Samozřejmě je to účelová stavba, protože všechno se snažīm podrobit modelu a tak dělám nádrž z plechu na míru táhla a páky kormidel pokud to jde schovávám do trupu, baterky, přijímač případně zapalovánī instaluji až do hotového modelu a tímto dovažuju model a tak dále. No a pak příjde chvíle pravdy na váze, kdy zjistím jak jsem se trefil. Většinou u kategorií se zatížením 30,5 gr/dm to vychází u jiných jsem vždy těžší. Na letišti už jen stačí zalítnout a pak se projevuje zda jsem si postavil model podle mých představ a létavý nebo jen model podle mých představ a takhle to dělám já.

Ještě k tomu FUBARu. Toho éra jsem si všimnul někdy před 4 roky a objevil jsem web Jim O'Reilly Model Plans Jim je prima chlapík a dohodl jsem se s ním, že je blbost, aby mi přes oceán posílal výřezy, že stačí, když mi pošle plánek do CADu a já si to nějak vykoušu sám. Měl jsem v plánu to postavit pro čtyřstovku a Jim byl tak ochotný, že mi plánek předělal do měřítka tak, aby pasoval co nejvíce na tuhle kategorii. Do stavby jsem se ale nepustil, protože jsem pak nesehnal dost podkladů z kterých by bylo jasné, který je to rok konstrukce. I proto mě Slávo zajímá ta knížka pana Matthewse, kterou Slávou zmiňuješ. Kde jsi ji sehnal?

Škoda, že na to nepřišla řeč dříve, mohl jsem ti ušetřit dost práce s kreslením... Mimochodem, Jim tam má i jiné zajímavé plánky, které jinde v CAD formátu nejsou. Je třeba se s ním ale dohodnout, ten eshop má postavený na zasílání tištěných plánů a ty CAD soubory  se mu moc prodávat nechce 🙂