Diskuzní fórum

Před vytvořením příspěvku musíte být přihlášeni.

Evropská pravidla

Stránky:123

Fujtajbl, to je hnusná kategorie! 👿 😈 🙄 😕 👿 😈 🙄 😕
Asi navrhnu kategorii Tow line engine model - motoráky bez motoru, do předku půl kila olova, do těžiště háček, taková eko kategorie motoráků.
🙄 🙄 🙄 🙄 🙄 🙄 🙄 🙄 🙄

Nevím, co koho vede k prznění gumáků elektrikou! 🙄 ?????????????

[quote:f8d32d9857="shark"]Fujtajbl... Nevím, co koho vede k prznění gumáků elektrikou! 🙄 ?????????????[/quote:f8d32d9857]
A do toho možnost změny měřítka - to budou nádhery 😯

Shark rozlkousknul problém výšky dosahované u Texaca... Hi Hi.

Sharku,

teď vážně. Mám rád, když gumák tiše stoupá poháněn "neviditelnou" silou vzhůru. Mám rád, tedy pokud to není můj model, pokud stoupá a svazek se rozkmitá (bumping). Mám rád, pokud model stoupá, a vyklepaná ložiska z překližky v hlavici tlučou, nechtěně tak simulujíc spalovací motor. I ten zvukový projev převodovky u tvého dvousvazkového Elily, připomínající průjem, má něco do sebe. Rachtání plastové převodovky na stejnosměrném el. motoru a jekot vysokých obrátek - no nerajcuje mě to...

Emil

[quote:f701e05c2e="Emil"]...- no nerajcuje mě to... Emil[/quote:f701e05c2e]
Já s tím mám stejný problém. Ale proč jsou ty elektrohistorické kategorie 🙄 tak oblíbené 😯

Teda pánové, lepší název než [i:042b7e0036]electrorubber[/i:042b7e0036] fakt vymyslet nešlo! 😆

První, co mě napadlo, byla:

1-nějaká sexuální praktika v gumových oblečcích a s použitím katodových trubic. 😆 😆

2-druh moderního tance, při kterém se tanečníci svíjejí jako by byli z gumy(vodivé) a zasaženi elektrickým proudem. 😆 😆

No, zadejte si to do Googlu a uvidíte, co vypadne(poslouchat se to nedá, ale ta macatá pokérovaná pěvice je fakt pěkná!)

Ahoj pánové,
dlouho jsem tu nebyl a jaké bylo překvapení, když jsem si to četl. Elektro-gumák je opravdu velkej problém a plně chápu reakci zapřisáhlých volnoletců. Ahi já s tímto przněním nesouhlasím a naštěstí se podařilo zabránit proniknutí této kategorie do oficiálních pravidel SAM 78. Vidím pouze jedinou možnost Sharku ty určitě do Maďarska nepojedeš a pokud si budeš prohlížet fotky tak to prostě rychle přeskoč, no a s Emilem pokud se bude chtít účastnit s Rositou půjdeme v době vzletu těchto znetvořenin na dobrou Maďarskou klobásou a zapijeme to spoustou Tokaje. Ten Tokaj bude třeba 😆 😆 😆 . Jak jsem již psal Emilovy tato kategorie je zařazena pouze jako zpestření programu(které bych klidně mít nemusel a raději jej prolétal s jinými modely), na kterou má pořadatel nárok a tak neberme Maďarům radost, vždyť každá kategorie navíc je sposta práce nad rámec soutěže. Vím o čem mluvím.
Na závěr jen musíme doufat, že se nepodaří tuto kategorii protlačit i do oficiálních evropských pravidel, to už by bylo vážné Petr.

Ahoj pánové,
už nastal čas, kdy musíme své myšlenky uzavřít a zaslat oficiální požadavky na změnu pravidel za Českou republiku. Po konzultaci s vedením klubu SAM 95 a SAM 311 jsme obdrželi jejich stanoviska.
Za SAM 95.
Členové SAM 95 se nechtějí již dále aktivně podílet na změnách v Evropských pravidlech.
Za SAM 311.
Členové SAM 311 budou podávat oficiálně návrh ke změně pravidel prostřednictvím p. Rybáka. který zastupuje naši republiku. Podají námi navržené změny doplněné o své poznatky, které nám jistě předloží k nahlédnutí.
Za SAM 78.
Dovolujeme si navrhnout následující změny.
Ve všeobecných podmínkách:
1)Za ukončení motorového letu se považuje pohyb plynové páky nebo přepínače do poplohy vypnuto bez možnosti následného zpětného pohybu. Poloha vypnuto znamená:
a) u žhavících a dieslových motorů přerušení přívodu paliva nebo tlakování nádrže.
b) u jiskřivých motorů přerušení napětí v zapalovací cívce a případné přerušení dodávky paliva.
c) u elektromotorů úplné zastavení motoru bez možnosti opětovného spuštění.
2) Úplný zákaz používání jakéhokoliv zařízení k zajištění stability letu bez zásahů pilota.
Kategorie NMR 2,5-Nostalgia Gas LER.
Povolit start z ruky.
Kategorie TEXACO
Zkrátit maximum na 15 min. pro postup do rozlétání musí nalétnout soutěžící 2x maximum ze tří soutěžních letů. Mezi soutěžními lety doporučujeme pauzu 60 minut.
Modely s motorem do obsahu 4,9 ccm mohou startovat z ruky.
Kategorie ELOT.
Zákaz použití zařízení ke změně napětí z baterii.
Kategorie OTVR
Zákaz používání vlečných háčků ovládáných servem.

Tak jsem si přečetl nová evropská pravidla na roky 2017-2020 a hned téměř v úvodu jsem nepochopil ty protiřečící si věty odledně velikosti kol podvozku a o zatahovacích podvozcích.
U TEXACA se o zkrácení letového času mluvilo, ale snížení paliva na polovinu, to je pro mě novinka - to bude zajímavé.

Tak to se zase někomu něco podařilo 🙄
Až jsem rozdělal dvě letadla, kvůli výměně motorů tak, abych mohl stále lítat mé oblíbené Texaco a vyzkoušet i Classic Texaco, tak oni si změní pravidla! To jsem to mohl nechat tak jak to bylo. 😯
(v pravidlech zveřejněných koncem loňského roku na stránkách ČR/SR SAMů jsou v kat. Classic Texaco uvedeny limitní roky model 1939, motor 1942, zatímco na maďarských stránkách ME 2018 je to posunuto na roky 1951/1950).

Stránky:123